دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

در همایش «دانشگاه‌های دیجیتال آسیا 2024» چه گذشت؟

در همایش «دانشگاه‌های دیجیتال آسیا 2024» چه گذشت؟
رویداد دانشگاه‌های دیجیتال آسیا 2024 (Digital Universities Asia 2024 ) با مشارکت دانشگاه اندونزی در بالی، اندونزی، از 1 تا 3 ژوئیه 2024 برگزار شد.
کد خبر : 920956

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنفرانس دانشگاه‌های دیجیتال آسیا، همایشی است که در آن رهبران آموزش عالی و سیاست‌گذاران حوزه دانشگاهی و فناوری گرد هم می‌آیند تا با استفاده از جدیدترین ابزارها و فناوری‌های دیجیتال، بتوانند راهکارهایی را برای آموزش در دسترس‌تر و فراگیرتر معرفی کنند.

این رویداد از طریق بحث‌های متفکرانه، مطالعات موردی و کارگاه‌های تعاملی نشان داد که چگونه بخش آموزش عالی آسیا می‌تواند از قدرت هوش مصنوعی و فناوری‌های نوآورانه برای ایجاد یک محیط فراگیرتر و توانمندتر برای یادگیری و تبادل دانش استفاده کند.

کنفرانس دانشگاه‌های دیجیتال آسیا 2024، رهبران و کارشناسان حوزه آموزش عالی را گرد هم آورد تا درباره تأثیر تحول‌آفرین فناوری دیجیتال بر موسسات دانشگاهی بحث کنند.

این رویداد که توسط دانشگاه اندونزی و با مشارکت مجله تایمز هایر اجوکیشن (Times Higher Education) برگزار شد، بر دسترسی بیشتر و فراگیرتر کردن آموزش عالی از طریق استفاده از ابزارها و فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته تمرکز داشت.

پروفسور آری کونکورو، رئیس دانشگاه اندونزی این همایش را اینگونه آغاز کرد: در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است، نقش آموزش عالی دستخوش دگرگونی و تحولی عمیق شده است. فناوری دیجیتال به نیروی محرکه این تحول تبدیل شده است و این وظیفه ماست که پتانسیل گسترده آن را در شکل دادن به دانشگاه‌های آینده کشف کنیم. این گردهمایی، روشنفکران و نوآورترین متفکران حوزه آموزش عالی را به این منظور گرد هم می‌آورد.

ساخت پردیس دیجیتال فراگیر، موفقیت دانش‌آموزان در حوزه دیجیتال و آموزش و یادگیری و تحول در ارزیابی از موضوعات پربحث این همایش بود. موضوعات کلیدی شامل نقش هوش مصنوعی در آموزش، پلتفرم‌های یادگیری آنلاین و کلاس‌های درس مجازی بود.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این رویداد، رقابت استارت‌آپ‌هایی بود که نوآوری‌های نوظهور را برجسته می‌کرد. هدف این رقابت شناسایی و حمایت از استارت‌آپ‌های امیدوارکننده قبل از آغاز به کار جدی آنها بود.

طی همایش میزگردی نیز با عنوان «ساخت یک نهادی آماده برای آینده: استفاده از فناوری برای تغییر آموزش عالی» تشکیل شد. در این بحث، گروهی از رهبران دانشگاه گرد هم آمدند تا به استراتژی‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های استفاده از فناوری برای پیشبرد تحول دیجیتال در آموزش عالی بپردازند.

آنها در مورد ایجاد محیط‌های یادگیری فراگیر و آماده‌سازی دانشجویان برای یک بازار کار به سرعت در حال تحول بحث کردند. علاوه بر این، این رویداد بر اهمیت همکاری بین‌المللی و تبادل ایده‌ها، تأکید کرد.

نکته قابل توجه سخنرانی پروفسور S. Joe Qin از دانشگاه لینگنان هنگ کنگ بود که در مورد «تصویر مجدد آموزش عالی در عصر هوش مصنوعی» صحبت کرد. وی بر ضرورت تغییر برنامه درسی و ادغام هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای تدریس و یادگیری تاکید کرد.

او همچنین بر اهمیت تعادل بین مهارت‌های فنی و تفکر انتقادی برای آماده‌سازی دانشجویان برای چالش‌های آینده تأکید کرد.

یکی از موضوعاتی که بسیار مورد بحث قرار گرفت، تجسم مجدد آموزش عالی در عصر هوش مصنوعی بود که در ذیل آن مباحث متعددی مطرح شد. از جمله اینکه توسعه سریع هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبانی بزرگ موج جدیدی از نوآوری‌های فکری را برانگیخته است. عصر جدید، چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای مؤسسات آموزش عالی ارائه کرده است، جایی که ما برای پژوهش و خلاقیت به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود ارزش قائلیم. ما همچنین تشخیص می‌دهیم که دانش پویا و در حال تکامل است، نه ایستا و ثابت.

این رویداد همکاری‌های متعددی را بین دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناوری تسهیل کرد و شرکت کنندگان بهترین شیوه‌ها و ایده‌ها در مورد تحول دیجیتال را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

کنفرانس بعدی دانشگاه‌های دیجیتال آسیا توسط دانشگاه لینگنان هنگ کنگ در ژوئیه 2025 میزبانی خواهد شد. دانشگاه لینگنان اعلام کرد که میزبان بعدی کنفرانس در سال 2025 خواهد بود و در این کنفرانس نیز بر تعهد خود به پیشرفت آموزش دیجیتال تأکید کرد. این بحث‌ها و کنفرانسها بر نقش مهم این کنفرانس در شکل دادن به آینده آموزش عالی آسیا از طریق نوآوری دیجیتال تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب