دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد انتخابات استان تهران؛

۸۷ درصد با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای دادند

۸۷ درصد با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای دادند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره آمار اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری روز هشتم تیرماه گفت: ۸۷ درصد با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای دادند، از این رو برای انتخابات پیش‌رو افرادی که کارت ملی ندارند با شناسنامه می‌تواند رای دهند.
کد خبر : 919623
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران شب گذشته در برنامه تهران ۲۰ شبكه تهران که با موضوع گزارش برگزاری انتخابات رياست جمهوری در استان تهران برپا شد؛ با وجود تهدیدها، هیچ مورد امنیتی در خلال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استان تهران نداشتیم و در سلامت و امنیت کامل مردم حاضر شدند و انتخابات برگزار شد.
 
وی یاد شهید رئیسی و همراهانشان را گرامی داشت و افزود: بر اساس قانون مکلف بودیم ظرف 50 روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، در انتخابات اسفندماه 200 روز کارها را انجام دادیم اما در این بازه 40 روزه باید کار انتخابات ریاست جمهوری را انجام می‌دادیم و با کمک همه مسئولان این امر صورت پذیرفت و انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.
 
به گفته وی، ما در استان تهران 10 میلیون و 199 هزار و 743 نفر واجد شرایط رای داشتیم. 3 میلیون و366 هزارو 264 برگه رای تعرفه مصرفی داشتیم. مشارکت 33 درصد در استان تهران بود. استان تهران همیشه کمترین مشارکت را در ادوار مختلف بوده اما اکنون یک درصد افزایش را شاهد بودیم، باید از مردم عزیز در این خصوص تقدیر و تشکر کنیم. عوامل مختلفی در مشارکت مردم دخیل است که نیاز به بررسی دارد، و باید برای رفع دغدغه ها برنامه داشته باشیم. در استان تهران حضور مردم رشد داشت و مثبت بود و در سلامت و امنیت کامل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کردیم.
 
جوهری با تاکید بر اینکه در فرآیند تبلغات نامزدها در استان تهران بازرسی فعال بود و تلفن 45500 اعلام شد برای گزارش تخلفات، گفت: کمیته بازرسی داشتیم و 800 بازرس عادی و 80 بازرس ویژه و دادگستری و دادستانی فعال بودند در امر انتخابات. 450 گزارش در روز انتخابات داشتیم که اهم آن ها برای صندوق های سیار بود، 500 شعبه سیار پیش بینی شده بود برای سرای سالمندان و بیمارستان‌ها و ...در خصوص تبلیغات محیطی اطراف شعب گزارش داشتیم، تبلیغات غیر قانونی در روز انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی و رفتار مجریان برگزاری انتخابات هم گزارش شد که برای همه این موارد بازرسان اعزام و موضوعات بررسی شد. 40 مورد از استان‌های دیگر تماس داشتیم که ارجاع شد، بازرسی‌ها و سخت گیری هاحاصل تلاش مجریان امر انتخابات بود که از 5 صبح حضور داشتند و بر اساس آمار شاید برای اولیت بار تمام صندوق‌ها راس ساعت 8 شروع به کار کردند و نتیجه نظارت‌ها و مانورها بود و البته تجربه 2 انتخابات نزدیک نیز به کمکمان آمدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه ابتکارات خوبی در امر برگزاری انتخابات داشتیم و از صدا وسیما تشکر می کنم، یادآور شد: امر انتخابات در استان تهران سخت است و برابری می کند با 18 استان ،از همه عوامل انتظامی، قوه قضاییه و بسیج و ... تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق‌ها به موقع بازگشایی شد، افزود: به موقع اطلاعات ارسال شدند و هیچ مشکل و موردی در این خصوص نداشتیم. مرحله دوم در بازه زمانی مختصر کار جهادی و انقلابی می‌خواهد، از امروز فرآیند دور دوم آغاز شده و تدارک و پشتیبانی و تعرفه‌ها تهیه شده که فردا دریافت می‌شوند، باید در چند روز باقی مانده کاها شبانه روزی دنبال شود و طی 4 ماه اخیر چهرمین انتخابات را برگزار خواهیم کرد، در تبلیغات مناظره خواهیم داشت که جلسات برگزار می‌شود و در استان هم پیشنهاداتی داده‌ایم که از طرفیت ستادها استفاده شود و تا 14 تیر وقت تبلیغ است که انشاالله فضای بسیار خوبی را داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: هیچ تنشی در برگزاری دور اول انتهابات استان تهران نداشتیم و از ستاد دو نامزد می خواهیم این روند ادامه دار باشد و موارد تخلف نظارت می‌شود تا انشالله شاهد حضور خوب مردم باشیم. متولیدین 15 تیر 85 می‌توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند. از جمع رای‌های مصرفی 96 درصد آرا صحیح و کمتر از 4 درصد هم آرا باطله بود. در مجموع استان تهران آقای پزشکیان 40 درصد آرا ، آقای جلیلی 35 درصد آرا، آقای قالیباف 20 درصد و آقای پورمحمدی نزدیک 1.1 دهم درصد آرا را کسب کردند.87 درصد با کارت ملی و 13 درصد با شناسنامه رای دادند و افرادی که کارت ملی ندارند با شناسنامه می تواند رای دهند. در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه 1403 رای دهندگان در بازه سنی 18 تا 25 سال 361 هزار و 593 نفر که رای اولی هم بودند و فعالیت خوبی داشتند، در بازه سنی 75 تا 85 سال 85 هزار نفر رای دهنده و بازه سنی 85 تا 95 سال نیز تعداد 16 هزار و 500 رای دهنده و بالای 95 سال 558 نفر رای دادند و نزدیک به 10 درصد اینچنینی در انتخابات شرکت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته