دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی اولین مدرسه سردبیری مجلات علمی کشور/ آیین‌نامه نشریات در حال به‌روزرسانی است

راه‌اندازی اولین مدرسه سردبیری مجلات علمی کشور  آیین‌نامه نشریات در حال به‌روزرسانی است
مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: پیشنهاد می‌کنیم اولین مدرسه تابستانی سردبیری و مدیریت مجلات علمی کشور با آموزش در سطوح مختلف برای سردبیران و مدیران افتتاح کنیم؛ چرا که صنعت نشر روز به روز در حال پیشرفت است.
کد خبر : 919452

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صمد نژادابراهیمی مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم در مراسم تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی در پایگاه‌های معتبر بین المللی که صبح امروز (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، اظهار کرد: چرا نشریات باید در نمایه‌های بین المللی وارد شوند؟ نشریات علمی هر کشور، بستر انتشار و دستاورد‌های علمی و پژوهش‌ها محسوب می‌شود و به دید جهانی گذاشتن آنها اعتبار می‌بخشد.

نژاد ابراهیمی تصریح کرد: چهره به چهره با مسئولان نشریات هر دانشگاه صحبت کردیم تا دانش نشر را در آنها افزایش دهیم.


وی گفت: آموزش مهم‌ترین رکنی است که باعث موفقیت ما شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد سردبیران نشریات آموزش‌های مدونی نداشته‌اند و بالغ بر ۶۵۰ نفر در همایشی که امروز برگزار شد، شرکت کردند و این آمار خوبی است، پیشنهاد می‌کنیم اولین مدرسه تابستانی سردبیری و مدیریت مجلات علمی کشور با آموزش در سطوح مختلف برای سردبیران و مدیران افتتاح کنیم؛ چرا که صنعت نشر روز به روز در حال پیشرفت است.

نژاد ابراهیمی بیان کرد: گاهی اوقات در نشریات فرمت ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته حفظ می‌شود، در صورتی که موتور‌های جست‌جو توانایی خواندن آنها را ندارند و نشریه‌ای که رویت نشود انگار کار علمی از همان ابتدا روی آن انجام نشده است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه اخلاق پژوهشی در مجلات علمی بسیار اهمیت دارد؛ تاکید کرد: سردبیران نشریات علمی سلطان هستند و این فرایند باید در کمال صحت و سلامت برگزار شود؛ چرا که روی مسائل علمی فرد از قبیل ارتقای استاد و ... تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: آیین نامه نشریات هم با نظرات متخصصان و کارشناسان در حال بروزرسانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته