دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سابقه ۲ هزار ساله ایران و چین در روابط مشترک

سابقه ۲ هزار ساله ایران و چین در روابط مشترک
رئیس آکادمی علوم و فناوری چین گفت: از آن‌جایی که ایران و چین سابقه ۲هزار سال رابطه مشترک دارند، امیدواریم تفاهم‌هایی که اخیرا بین دو کشور صورت گرفته است، ثمربخش باشد و بتوانیم روابط خود را در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش محیط‌زیست ارتقا دهیم.
کد خبر : 917537

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، دکتر وان در دیدار با سلاجقه ضمن تشکر از معاون رئیس‌جمهور ایران برای انجام این ملاقات، گفت: افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و آکادمی علوم و فناوری ایالت گانسو، می‌تواند گام مهمی برای ارتقای سطح روابط دو کشور در حوزه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی باشد.

وی افزود: افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و آکادمی علوم و فناوری ایالت گانسو، می‌تواند گام مهمی برای ارتقای سطح روابط دو کشور در حوزه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی باشد.

این مقام چینی گفت: حضور ما در سازمان محیط‌زیست ایران باعث شد که با تفکر مثبت موجود در کشور شما در این بخش آشنا شویم و امیدواریم این‌گونه ملاقات‌ها مفید و منجر به نتیجه عملی باشد. به عنوان نمایندگان آکادمی علوم و فناوری چین، خرسندی خود را از برنامه‌ریزی برای انجام همکاری‌های علمی مشترک با ایران ابراز می‌کنیم.

رئیس آکادمی علوم و فناوری چین ادامه داد: ایران و چین از سال‌های دور با یکدیگر ارتباط دوستانه و روابط تجاری داشته‌اند؛ به نحوی که از گذشته هر ٢ کشور در جاده ابریشم سهیم بوده‌اند. در تاریخ جهان، ایران اولین کشوری است که قدرت خود را در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا گسترش داده و امپراتوری پارس را به وجود آورده است.

وی افزود: از آن‌جایی که ایران و چین سابقه ۲هزار سال رابطه مشترک دارند، امیدواریم تفاهم‌هایی که اخیرا بین دو کشور صورت گرفته است، ثمربخش باشد و بتوانیم روابط خود را در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش محیط‌زیست ارتقا دهیم. البته ایران و چین می‌توانند در زمینه‌های گوناگونی با یکدیگر به توافق دست پیدا کنند.

رئیس آکادمی علوم و فناوری چین که در ایالت گانسوی این کشور واقع شده است، یادآور شد: ایران و ایالت گانسو از نظر اقلیمی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. در همین راستا افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و آکادمی علوم و فناوری ایالت گانسو، می‌تواند گام مهمی برای ارتقای سطح روابط دو کشور در حوزه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رئیس‌جمهور شهید ایران و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، توافق‌هایی را در حوزه‌های محیط‌زیست و کشاورزی به امضا رساندند که امیدواریم این توافق‌ها در دولت بعدی ایران نیز دنبال شود. پیش از این دیدار تفاهم‌نامه همکاری افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج و آکادمی علوم و فناوری ایالت گانسوی چین در نشستی با حضور مجتبی عبداللهی، استاندار البرز به امضا رسید.

یک هیات دولتی و علمی چین به سرپرستی دکتر وان، معاون وزیر ایالتی و رئیس آکادمی علوم و فناوری جمهوری خلق چین و جمعی از مدیران و اعضای این آکادمی، با هدف رایزنی در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک محیط‌زیستی در حوزه‌های مبارزه با گرد و غبار، مقابله با بیابان‌زایی، سازگاری با تغییر اقلیم و دیگر موضوعات زیست‌محیطی، با علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در محل ستاد این سازمان دیدار کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته