دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 17:59
سومین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

زاکانی: «فساد» نه اصولگرا می‌شناسد و نه اصلاح طلب/ تعارض منافع و اعمال نفوذ از عوامل فساد بود

زاکانی: «فساد» نه اصولگرا می‌شناسد و نه اصلاح طلب  تعارض منافع و اعمال نفوذ از عوامل فساد بود
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «فساد» نه اصولگرا می‌شناسد و نه اصلاح طلب، گفت: فساد هر کجا هست بد است. برخی مسئولان برای مقابله با فساد تعارف می‌کنند و خجالت می‌کشند. به‌نظر من باید از مردم خجالت کشید.
کد خبر : 916794

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۲۳ خرداد) به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» شبکه خبر بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور‌ها و برنامه‌های خود اظهار کرد: کسی که در یک مختصاتی می‌نشیند باید از جان، مال مردم و حیثیت کشور دفاع کند. بعضاً کسانی دیده می‌شدند که ارتباطات نامناسب برقرار کرده بودند و مرتکب فساد شده بودند. فساد همه جا هست، در یک جایی بیشتر و در جایی دیگر کمتر.

این نامزد انتخابات گفت: یک روزی وزیر اطلاعات وقت در دوره آقای خاتمی گفتند میدانی فلان پرونده مربوط به چه کسی هست؟ من گفتم فساد جناحی نیست. در کشور ما برخی از مسئولین در مقابل هم تعارف می‌کنند، اما من از مردم خجالت می‌کشم و به نظرم باید از مردم خجالت کشید.

زاکانی در رابطه با شعار انتخاباتی خود گفت: شعار من «پاک باش و خدمتگزار»؛ این شعار آقای سید علی‌اکبر ابوترابی (ره‌) بود. هرکسی می‌خواهد در موضع خدمتگزاری قرار بگیرد اول باید روی صندلی داغ قرار بگیرد و از او بپرسند که تا الان کجا بودی؟ چه کردی و چه داری.  

وی در رابطه با آسیب‌شناسی در روابط بین قوا افزود: به نظر من قوا سرجای خودشان نیستند. قانون اساسی آن چارچوب جایگاه قوا را مشخص کرده، اما قوا سرجای خودشان نیستند یعنی قانون اساسی به طور کامل اجرا نشده است. قوا در کنار خود یک دولت ملی را در نظر می‌گیرد و در جایی اگر دولت محلی نتوانست، خود دولت ملی کار را دست می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی فربه شده است.

شهردار تهران گفت: در سطح ملی هم مجلس یک تقدم شکل‌گیری نسبت به شورا‌ها دارد و حدود ۲۰ سال زودتر از شورا‌ها به وجود آمده است. ما در مجموعه مدیریتی شهری تهران سعی کردیم در این ۳۳ ماهی که شاگردی که شهید رئیسی را در دولت می‌کردیم روابط را جوری تنظیم کنیم که بیشترین خیر و برکت را به مردم برسانیم در حوزه‌های تأمین مسکن، معیشت و ... را بر عهده گرفتیم و سعی کردیم کار‌هایی که ده‌ها سال به زمین مانده بود را کمک کردیم که یک الگوی جدیدی از خدمت‌گذاری را داشته باشیم و دولت هم کمک کرد که کار‌هایی که روی زمین مانده بود در دولت شهید رئیسی گره‌ها باز شد و در سال گذشته ۱۱۸۴ واگن قرارداد بستیم و این یعنی ۳ واگن بیشتر از واگن‌هایی است که طی ۲۵ سال گذشته به خط آمده بودند.

زاکانی گفت: ما می‌گوییم مسئول همه چیز در شهر تهران هستیم، اگر ما مسئول یک موضوع هستیم که انجام می‌دهیم، اگر مسئول نباشیم به مسئولی که مثلاً مسئول ساخت مسکن است به وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کنیم که این کار معادله افراطی مسکن در کشور را بر هم ریخت. در روز‌های پیش رو مردم کامشان شیرین می‌شود در خدمتی که درب منزل خود تحویل می‌گیرند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: در کلان شهر تهران، کام مردم به خدماتی که درب منزلشان دریافت می‌کنند شیرین می‌شود و قدر و سهم نیاز مردم را درب منزل‌شان را تحویل می‌گیرند و آغاز این طرح مربوط به هفت و هشت ماه قبل با دولت مطرح شده است. 

وی افزود: دولت یک هفت نفره به مسئولیت آقای مخبر مشخص کردند و قرار شد این طرح اجرایی شود و بنا بوده این ماه رئیس‌جمهور شهید افتتاح کند و برای اولین بار مدیریت شهری برای تامین، توزیع و خدمتگزاری به مردم این کار را انجام می‌هد.

زاکانی گفت: کارهایی که ده‌ها سال روی زمین مانده بود با پشتیبانی دولت شهید رئیسی به بهترین نحو انجام دادیم. قرارداد به زمین مانده ۶۳۰ دستگاه واگن مترو در دولت آقای روحانی را به سرانجام رساندیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مدیریت شهری در تمام سطوح با مردم در ارتباط است و توجه‌مان به جنس مدیریتی است که بتواند دیوان‌سالاری را بشکند و بهترین خدمت را ارائه کند.

وی اضافه کرد: روزی که ما آمدیم بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در خیابان‌های تهران بودند اما اکنون این‌گونه نیست. ساخت ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را برای اولین بار در تاریخ شروع کردیم چرا که شهرداری در این موارد وارد نمی‌شده است.

زاکانی با بیان اینکه شایسته سالاری یعنی اولا علم و دانش و تجربه محل خدمت را داشته باشد دوما سلامت و پاکدست باشد و سوما شخص باید عرضه داشته باشد؛ این سه ویژگی باید با هم باشد، گفت: از اعضای ستاد من آنهایی که شایسته باشند در مختصات مورد نظر قرار می‌گیرند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: امروز که خود را در معرض انتخاب قرار دادیم باید خود را صالح‌تر و بهتر بدانیم. از ادبیات دینی و اعتقادی خودمان فاصله گرفتیم. پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر کسی خود را در معرض قرار بدهد و از او بهتر باشد به خدا و پیغمبر و مردم خیانت کرده است.

وی همچنین اضافه کرد: سفره مردم تنگ و کوچک شده است باید آن را فراخ کرد. رئیس جمهور رئیس جمهور همه مردم است. دوره کسی که بگوید فقط من می توانم گذشته است. ممکن است کسی هم‌جناح من نباشد ولی می تواند خدمت کند.

شهردار تهران با بیان اینکه افرادی مثل علی‌آبادی، محرابیان، اسماعیلی و صحرایی ویژگی‌های ممتازی دارند، ادامه داد: برخی افراد حاضر در دولت فعلی شایسته هستند و از همین افراد می‌توان استفاده کرد. نیاز به پوست اندازی خواهیم داشت. 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در توضیحات ویژگی‌های شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی خود را در طول ولی می‌دید نه عرض ولی؛ این خیلی مهم است. واقعاً آقای رئیسی نصابی را به جا گذاشت که دوستان انقلاب در سرتاسر جهان به حمایت او امیدوار شدند و دشمنان انقلاب ناامید شدند که از طریق او رسوخی بکنند و امتیازی بگیرند. شهید رئیسی به زیبایی نصاب ایران را در سطح جهانی بالا کشید.

به گزارش آنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمدباقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته