دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1403 - 00:02
فولادگر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

«اقتصاد دانش‌بنیان» محور مناظرات نامزدها/ انتخابات پرشور چگونه رقم می‌خورد؟

«اقتصاد دانش‌بنیان» محور مناظرات نامزدها  انتخابات پرشور چگونه رقم می‌خورد؟
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است نامزد‌های ریاست جمهوری موضع و نظر نهایی و برنامه‌هایشان را برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان به معنای واقعی کلمه ارائه دهند.
کد خبر : 916538

حمیدرضا فولادگر، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره ضرورت مشارکت حداکثری و راهکار‌های تحقق آن گفت: همیشه در دوره‌های مختلف دغدغه مشارکت مردم در انتخابات وجود داشته و این دوره هم وجود دارد و از سوی دیگر مقام معظم رهبری همواره بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات تأکید می‌کنند.  

وی یادآور شد: در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین‌بار بود که مشارکت مردم به کمتر از ۵۰ درصد رسید و در انتخابات مجلس یازدهم و دوازدهم این آمار به ۴۰ تا ۴۲ درصد هم کاهش یافت؛ بنابراین این یک هشدار برای مسئولان محسوب می‌شود و به همین خاطر مقام معظم رهبری مستمر بر افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو تأکید دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: البته در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو احتمال افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل بیشتر است؛ زیرا فضای معنوی به خاطر شهادت آیت‌الله رئیسی ایجاد شده که حضور میلیونی مردم را در مراسم تشییع پیکیر این شهید عزیز شاهد بودیم و از سوی دیگر تنوع نامزدها وجود دارد و شورای نگهبان سعی کرده در لیست اعلام‌شده تقریباً همه سلایق را در نظر بگیرد و خود همین موضوع به مشارکت کمک خواهد کرد.

فولادگر با بیان اینکه به نظر می‌رسد نرخ مشارکت در انتخابات این دوره ریاست جمهوری افزایش پیدا کند، گفت: اگر نامزدها به خوبی ظاهر شوند و به سمت تهمت، بدگویی و لجن‌پراکنی روی نیاورند قطعاً مشارکت به بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و انتخاباتی پرشور را شاهد خواهیم بود. باید کاری کرد فضای دوقطبی در کشور ایجاد نشود و مردم دلزده نشوند.

وی افزود: وقتی نامزدها یکدیگر را تخریب کنند نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران مثبت است و نه برای فردی که قرار است مقام ریاست جمهوری را به دست آورد و بالاترین مقام اجرایی کشور را در اختیار بگیرد. به طور کلی لجن‌پراکنی علیه یکدیگر، چهره خارجی نظام را تخریب و اثرات منفی در داخل در پی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بعد از ۴۵ سال کشورداری، مردم خیلی علاقه ندارند نامزد‌های انتخابات شعارگونه سخن بگویند. نامزدها باید تلاش کنند آرمانی صحبت نکنند؛ البته این بدان معنا نیست که آرمان بد است، اما به هر حال لازم است برنامه‌ها قابل تحقق و براساس واقعیت باشند نه آرمان. پس نامزد‌های ریاست جمهوری تا آنجا که می‌‎توانند تلاش کنند در جریان مناظرات و ارائه برنامه‌ها از کلی‌گویی دست بردارند.

فولادگر با بیان اینکه واقعیت‌های کشور باید از جانب نامزد‌های ریاست جمهوری در نظر گرفته شوند، گفت: به هر حال در کشور مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیاری وجود دارند و کسی که قرار است سکان اداره قوه مجریه را برعهده بگیرد باید درک درستی از واقعیت‌های موجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: موضوعات اقتصادی، مهار تورم، رشد تولید، سامان‌بدهی نظام بانکی، وضعیت بورس و برنامه هفتم توسعه باید مدنظر دولت آینده قرار گیرند و از اکنون نامزدها روی این موضوعات بحث و تبادل نظر داشته باشند و از افکار و اندیشه‌های مختلف بهره بگیرند تا ضمن افزایش شانس پیروزی‌شان، وقتی تکلیف دولت بعد مشخص شد بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزدها باید نظراتشان را در رابطه با دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بیان کنند، گفت: این دو مفهوم به تبادلات تجاری کشور و افزایش تاب‌آوری اقتصادی و در نهایت به رشد و توسعه پایدار کمک می‌کنند؛ بنابراین لازم است در این خصوص موضع کلی خود را بیان کنند. از سوی دیگر مدنظر داشته باشیم هرچقدر کشور در لبه فناوری حرکت کند و از همه امکانات در این زمینه بهره ببریم قطعاً جهش تولید رقم خواهد خورد، پس علاوه بر موضوعات مذکور لازم است بر تولیدات دانش‌بنیان و فناورانه هم تمرکز وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته