دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اقتصاد و دولت آینده/۴

نیاز تولید داخل به فرهنگ‌ نوین دانش‌بنیان‌ و استارت‌آپ‌‌ها

نیاز تولید داخل به فرهنگ‌ نوین دانش‌بنیان‌ و استارت‌آپ‌‌ها
یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر فضای ورود ایده‌های دانش‌بنیانی و سرمایه به کشور باز شود، علاوه بر بهره‌وری اقتصادی، عواید بسیار مهم‌تری به نام تحول فرهنگی در عرصه علم و تولید نصیب جامعه خواهد شد.
کد خبر : 915348

ماهان مازندرانی با برشمردن برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی فعال در حوزه بانکداری مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: زمانی که به‌رغم  سرمایه‌گذاری کلان با سود ۱۳۰ میلیارد تومانی برخی از این شرکت‌ها مواجه می‌شویم، نخستین نکته‌ای که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، جذابیت پایین کار این حوزه در کشور است؛ از این رو می‌توان گفت که ما در ایران بیش از حمایت از دانش‌بنیان‌ها حرف حمایت کردن را می‌زنیم.

کارشناس اقتصادی درباره مطالبات این بخش از رئیس جمهور آینده تأکید کرد: یکی از شرکت‌های متبوعم در حال طی کردن روند دانش‌بنیانی شدن است و در همین راه دریافتم که با وجود رتبه بندی و دسته بندی‌های عجیب حمایت قانونی چندانی نخواهیم داشت. متاسفانه با توجه به اینکه کسب وکار‌ها فضای باز کافی برای فعالیت و جذب سرمایه از خارج و داخل کشور را ندارد، در فضای دانش‌بنیانی پیشرفت کافی نداشته ایم. شایان ذکر است که از دولت نیز نمی‌توان انتظار تزریق سرمایه داشت.

نیاز به واردات دوره های آموزشی و تکنولوژی دانش بنیان در کشور

در حوزه دانش‌بنیان‌ها ورود فرهنگ نوین مهم‌تر از ورود سرمایه است

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اگر فضای ورود ایده‌های دانش‌بنیانی و سرمایه به کشور باز شود علاوه بر بهره‌وری اقتصادی، عواید بسیار مهم تری به نام تحول فرهنگی وارد کشور خواهد شد. به عنوان مثال می‌توانیم به ورود سرویس‌های فروش آنلاین کالا اشاره کنیم که فضای خرید و فروش در کشور را کاملاً متحول کرد.

وی ادامه داد: به همین جهت کار روی روان کردن فضای ورود فرهنگ و سرمایه دانش‌بنیانی به کشور بسیار جذاب و مورد نیاز است. قابل ذکر است که زمانی تکنولوژی و فرهنگ تکنولوژی از ایران به دنیا صادر می‌شد، اما اکنون باید بپذیریم که در برخی از جهات نیاز به واردات از خارج کشور داریم. این واردات به معنای آوردن پیچ مهره نیست؛ بلکه باید بر واردات دوره‌های آموزشی و اطلاعات و تکنولوژی اهتمام داشته باشیم و از دولت آینده نیز انتظار می‌رود از این مورد حمایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته