دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران خبر داد:   

بازبینی شبکه انبوه‌ حمل‌ونقل همگانی با توسعه خطوط مترو در شهر تهران

بازبینی شبکه انبوه‌ حمل‌ونقل همگانی با توسعه خطوط مترو در شهر تهران
مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران از بازبینی شبکه حمل و نقل همگانی شهر تهران براساس توسعه خطوط مترو خبر داد.
کد خبر : 913181

به گزارش گروه فرهنگ . جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهریار افندیزاده با بیان اینکه شبکه حمل‌ و‌ نقل همگانی پایتخت و نقشه راه توسعه آن بطور مستمر پایش و بازبینی می‌شود، گفت: بر اساس طرح جدید ،طی سال های آینده در افق طرح، احداث ۴ خط مترو داخلی، احداث و توسعه ۲ خط اکسپرس، احداث خط قطارسبک شهری به این شبکه اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهر تهران افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مطالعه حمل‌ و‌ نقل همگانی یکپارچه (مسیر، ناوگان، ایستگاه‌ها و پایانه ها) را با هدف بازبینی مدل طراحی‌ شده شبکه حمل‌ و‌ نقل همگانی شهر و تعریف گزینه های جدید توسعه خطوط شبکه حمل‌ و‌ نقل همگانی، تدوین طرح جامع حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهر تهران در دستور کار قرار داده است.

شهریار افندیزاده تصریح کرد: طی این مطالعه، گزینه های مختلف درخصوص توسعه و احداث خطوط انبوه‌ بر ریلی، انبوه‌ بر غیرریلی، اتوبوسرانی و شبکه شبه‌ همگانی توسط این سازمان مورد بررسی و تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی قرار گرفت و سرانجام نقشه راه حمل و نقلی ریلی و مجوز توسعه شبکه حمل‌ و‌ نقل همگانی شهر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصویب شد.  

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: این سازمان با توجه همه جانبه به تمامی ارکان حمل و نقل همگانی دراین مطالعه اهدافی همچون تقویت خطوط حمل و نقل همگانی شهر، بهبود یکپارچگی سیستم حمل و نقل همگانی،ارتقای دسترسی مسافران حومه به شهر تهران، سهولت دسترسی و افزایش پوشش شبکه حمل و نقل همگانی بالاخص در مناطق در حال توسعه شهر تهران و مناطق کم برخوردار را دنبال کرده است. 

افندیزاده خاطرنشان کرد: با اجرای مصوبه فوق تا تکمیل خطوط ریلی و توسعه و بازنگری خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی انتظار می رود سهم حمل‌ و‌ نقل همگانی از کل تقاضای سفر شهری به میزان حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و بدیهی است با افزایش سهم حمل و نقل همگانی در سفرهای روزانه شهر تهران، می توان انتظار داشت مجموع سوخت مصرفی توسط وسایل نقلیه و گاز مونوکسید کربن ناشی از سفرهای شهری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نمایید که باعث کاهش آلودگی هوا بالاخص در نقاط مرکزی شهر تهران خواهد شد. همچنین مجموع زمان سفر درون‌شهری (خودرو – ساعت) حدود ۱۵ درصد نسبت به وضع موجود کاهش می یابد.

گفتنی است؛ آخرین طرح جامع ریلی مصوب شهر تهران مربوط به سال ۱۳۸۷ بوده که بعد از گذشت حدود ۱۵ سال، مطالعات حمل و نقل همگانی کامل و جامع توسط شهرداری تهران تهیه شده و به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته