دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وکیل تتلو در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

مخالفت مقامات قضائی با رفع بازداشت تتلو/ آیا امیرحسین مقصودلو به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود؟

مخالفت مقامات قضائی با رفع بازداشت تتلو  آیا امیرحسین مقصودلو به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود؟
رحیمی‌فر گفت: به‌رغم تلاش‌هایی که تاکنون برای رفع بازداشت موکلم امیرحسین مقصودلو (تتلو) که از درخواست‌های خود او هم هست، داشته‌ام تاکنون موفق به جلب رضایت مقامات قضائی به این درخواست نشده‌ام.
کد خبر : 912183

الهام رحیمی‌فر وکیل امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: موکل بنده درخواست رفع بازداشت داشته و تاکنون برای اجابت این درخواست تلاش زیادی انجام شده است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه رأی نهایی موکلم امیر تتلو باید توسط چند مرجع و مقام قضائی صادر و اعلام شود، به‌رغم تلاش‌های فراوان تاکنون موفق به اخذ نظر موافق مقامات قضائی برای رفع بازداشت وی نشده‌ام.

وکیل امیر تتلو بیان کرد: حکم موکل بنده روز بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری به ما ابلاغ شده و برای اتهامات وی مجازاتی شامل حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت تعیین شده است.

رحیمی‌فر در پاسخ به این سوال خبرنگار آنا درباره اینکه این حبس‌ها در مجموع چند سال را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در خصوص جزئیات حکم و روند فعلی پرونده از بیان جزئیات بیشتر خودداری می‌کنم تا در آرامش بیشتری بتوانیم موضوع را بررسی کنیم.

وی تأکید کرد: حکم اعلام شده را به موکلم امیر تتلو اطلاع داده‌ و مسئله اعتراض به حکم را هم با او مطرح کرده‌ایم و اکنون باید با دیگر وکیل موکلم یعنی آقای مجید نقشی که بخش دیگری از پرونده امیر تتلو را پیگیری می‌کند، مشورت‌های نهایی را انجام داده و در نهایت و با موافقت وی برای اعلام اعتراض به رأی صادر شده اقدام کنیم.

وکیل پرونده امیر تتلو یادآور شد: هنوز برای اعتراض به رأی اعلام شده زمان داریم و با توجه به شرایط پرونده نمی‌خواهیم فعلا در این خصوص اظهار نظر بیشتری را مطرح کنیم.

گفتنی است با توجه به اتهامات وارده به امیرحسین مقصودلو ملقب به (امیر تتلو) احتمال صدور رای دادگاه بر حبس بالای ۲۰ برای این متهم وجود داشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد خانواده وی تا کنون موفق به جلب رضایت همه شاکیان خصوصی پرونده نشده باشند و پرونده تتلو از این حیث هم جای بررسی بیشتری دارد و زمان بیشتری تا اعلام رأی نهایی مقامات قضائی نیاز است. 

بر اساس این گزارش، قوه قضائیه اعلام کرد؛ «احکام بدوی تتلو صادر شد»

شعبه  ۲۶ دادگاه انقلاب تهران پس از بررسی و تحقیقات نهایی که با حضور وکلا و خانواده متهم انجام شد، امیرحسین مقصودلو را بابت اتهام‌های مندرج در کیفرخواست به‌صورت جداگانه به تحمل حبس تعزیری محکوم کرده است.

حکم دادگاه انقلاب در این پرونده بدوی بوده و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

تتلو دارای یک پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بود که از بابت اتهام مندرج در پرونده به حبس محکوم شده است.

تتلو یک پرونده دیگر هم به اتهام توهین به مقدسات در دادگاهی دیگر داشت که مربوط به سالیان گذشته و زمانی بود که در ایران حضور نداشت؛ او در این پرونده نیز به ۳ سال حبس محکوم شده است.

در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران، هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته