دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 11:37

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری ایرانسل در جویبار همزمان با سفر رئیس‌جمهور به مازندران

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری ایرانسل در جویبار همزمان با سفر رئیس‌جمهور به مازندران
همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان مازندران، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار به طول ۲۲ کیلومتر، آغاز شد.
کد خبر : 911954

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌صبح پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همزمان با دور دوم سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری و همراهی شماری از وزیران کابینه، عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار، با حضور مسئولان شهرستان جویبار، آغاز به کار کرد.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها (FTTx) ایرانسل در شهرستان جویبار با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و به طول ۲۲ کیلومتر، آغاز شده است و پس از طی عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در شهرستان جویبار بهره‌مند شوند.

این عملیات اجرایی، ذیل قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان جویبار، بین ایرانسل و شهرداری این شهر است که هفته گذشته به امضای طرفین رسیده بود.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته