دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شصت و دومین نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها؛

عموعابدینی: ۷۰ درصد از سند آمایش آموزش عالی اجرا شد/ ابلاغ بسته مهارتی اشتغال‌پذیری تا ۲ ماه آینده به دانشگاه‌ها

عموعابدینی: ۷۰ درصد از سند آمایش آموزش عالی اجرا شد  ابلاغ بسته مهارتی اشتغال‌پذیری تا ۲ ماه آینده به دانشگاه‌ها
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۷۰ درصد از ماده‌های سند آمایش آموزش عالی کشور اجرایی شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ حتماً ۳۰ درصد باقیمانده را تکمیل می‌کنیم،
کد خبر : 900268

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شصت و دومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، امروز (چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: حکمت بالاترین درجه در حوزه علم و دانستن است که نزد ایرانیان است و توانسته‌اند آن‌را توسعه دهند.

وی افزود: آموزش بین الملل در معاونت آموزشی فعال شده است. آمایش آموزش عالی را با تشکیل کارگروه‌ها جدی گرفته‌ایم. ماموریت گرایی رشته‌های مربوط به اشتغال، سنجش و پذیرش اجرایی شده و برنامه‌های مهمی را به بهره برداری از استعداد درخشان و تقویت رشته‌های علوم پایه طی دو سال اخیر اختصاص داده ایم.

عموعابدینی تصریح کرد: علوم انسانی و تمدن بخش مهمی است که خواهشمندم در این زمینه آیین نامه و مصوبه لازم را تدوین کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: گسترش هدفمند و آمایش آموزش عالی، محتوای رشته‌های تحصیلی، بهره وری و ارتقای توان مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان گذر به دانشگاه حکمت بنیان از ۶ اولویت معاونت آموزشی است.

عموعابدینی گفت: ۷۰ درصد از ماده‌های سند آمایش آموزش عالی کشور اجرایی شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ حتما ۳۰ درصد باقی مانده را تکمیل می‌کنیم، البته کار بسیار سختی است.

وی بیان کرد: برای اولین بار آیین نامه پذیرش استاد محور استعداد‌های درخشان مبتنی بر حل نیاز‌های کشور در نظام آموزش عالی تدوین شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: بسته درسی مهارتی اشتغال پذیری تا ۲ ماه آینده به دانشگاه‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

ارائه بسته سیاستی دانشگاه حکمت بنیان

عموعابدینی بیان کرد: بسته سیاستی را برای دانشگاه حکمت بنیان و دانشگاه تمدن ساز تا تیر ۱۴۰۳ ارائه خواهیم داد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در دفترچه کنکور دکتری برخی از رشته‌ها پذیرش ندارند، اما اگر دانشجویی استعداد درخشان باشد راه ادامه تحصیل در رشته مورد نظر را برای او مهیا خواهیم کرد.

وی درباره برنامه‌های پیش رو گفت: اتصال نظام هنرستان به آموزش عالی برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور اجرا خواهد شد که مصوبه آن را برای نهایی سازی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهیم کرد. اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه آموزش عالی، اجرای کامل رویکرد برنامه محوری آموزشی، پژوهشی و فناوری، اجرای کامل رشته‌های راهبردی در کشور و سامانه سپاری فعالیت‌های آموزشی از برنامه‌های پیش روست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته