دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز ۱۴۰۳ گفت/ پیش‌بینی خزاعی از سینمای ایران در سال جدید

رئیس سازمان سینمایی از سازوکار اکران نوروز ۱۴۰۳ گفت  پیش‌بینی خزاعی از سینمای ایران در سال جدید
رئیس سازمان سینمایی از چگونگی اکران فیلم‌ها در نوروز ۱۴۰۳ و احتمال روی پرده رفتن فیلم‌های جدید در اکران عید فطر گفت.
کد خبر : 898198

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مرتضی حسینی ـ چهارشنبه هفته گذشته از سوی سازمان سینمایی اسامی فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد. بر این اساس، فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان» برای اکران نوروزی انتخاب شده‌اند. آثاری که از بیست و سوم اسفند و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان روی پرده خواهند رفت.

در همین ارتباط، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آنا عنوان کرد: پس از پایان جشنواره فیلم فجر همکاران من در سازمان سینمایی جلسات کارشناسی متعددی داشتند. گفتگو‌های مفصلی صورت گرفت و به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز فیلم‌هایی داشته باشیم که ز حیث ژانر برای مخاطبان دارای تنوع باشند.

رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با آنا:

درنظر گرفتن تنوع ژانر برای اکران نوروز ۱۴۰۳

وی اظهار کرد: هفت فیلمی که در سبد اکران نوروزی جانمایی شده است و از بیست و سوم اسفندماه روی پرده می‌رود، گستره ژانری خوبی دارد و از سینمای دفاع مقدس تا سینمای کودک و نوجوان، اجتماعی، ورزشی و کمدی را در برمی‌گیرد.

خزاعی گفت: در سال ۱۴۰۳ فیلم‌ها با آیین‌نامه جدید اکران روی پرده می‌روند که به نوعی بازگشت به شیوه قدیم و مبتنی بر فرمول تعداد هفته و کف فروش است. اگر این هفت فیلم در جذب مخاطب موفق باشند، اکران آنها پس از عید فطر هم ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر فیلمی طی مدت زمان مشخص‌شده حد نصاب لازم در جذب مخاطب را نداشته باشد مطابق با آیین‌نامه تصمیم‌گیری خواهد شد. در این صورت تا سقف ۴ فیلم جدید همزمان با عید سعید فطر به روی پرده خواهند رفت؛ بنابراین فیلم‌ها باید از تمام ظرفیت خود در بازه زمانی تعیین‌شده برای اکران استفاده کنند تا بیشترین جذب مخاطب را داشته باشند.

یک پیش‌بینی برای سینمای ایران در سال جدید

رئیس سازمان سینمایی افزود: علاوه بر فیلم‌هایی که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر از آنها رونمایی شد، فیلم‌های دیگری هم داریم که من به واسطه جایگاه حقوقی خودم در سازمان سینمایی آنها را دیده‌ام بنابر این می‌توانم بگویم ان شاالله اقتصاد خوبی برای سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ پیبش بینی می‌کنم.

خزایی بیان کرد: البته وقتی از اقتصاد سینما صحبت می‌کنید، شاخص‌های متنوع و متفاوتی در آن تاثیرگذار هستند، یعنی چه بسا فیلمی که به نظر می‌رسید در گیشه موفق باشد فروش خوبی را تجربه نکند یا در زمان اکران فیلم‌ها فضایی ایجاد شود که مردم تمایل کمتری به سینما رفتن داشته باشند. سینما یک مقوله چند بُعدی اجتماعی است که با شرایط جامعه از یک سو و ذائقه مردم از سوی دیگر سر و کار دارد؛ اما فکر می‌کنم در مجموع سال ۱۴۰۳ سال موفقی برای سینمای ایران باشد.

رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با آنا:

رئیس سازمان سینمایی گفت: سال ۱۴۰۲ رکورد‌هایی برای سینمای ایران ثبت شد که تلاش می‌کنیم ادامه پیدا کند. در حوزه تولید، اشتغالزایی، همکاری‌های بین‌المللی، زیرساخت‌های فنی و کادرسازی کار‌های بزرگی انجام شده است که تلاس می‌کنم در سال ۱۴۰۳ هم این روند را داشته باشیم تا آن نشاط و امیدی که امسال به بدنه جامعه سینمایی کشور تزریق شد در سال بعد هم ملموس باشد. از سوی دیگر به شکل جدی تصمیم‌هایی که در حوزه بیمه و معیشت بازیگران گرفته شده است را هم پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته