دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

استادان باید دانشجویان را به تفکر در موضوعات علمی تشویق کنند

استادان باید دانشجویان را به تفکر در موضوعات علمی تشویق کنند
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان باید دانشجویان را به تفکر در موضوعات علمی تشویق کنند در این‌صورت دیگر نیازی نیست دانشجو در کلاس درس بنشیند.
کد خبر : 894709

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدهادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جشنواره ملی کرسی های تخصصی و ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲ که امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲) در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کرسی های ترویجی و نوآوری تا حد زیادی موفق عمل کرده‌ایم و همانگونه نوآوری در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌شود، باید در عرصه علم و ساختار دانش هم انجام شود.

وی افزود: نوآوری در عرصه علم از بنیان علمی که شخص داراست، شدنی نیست. یعنی امکان دارد فردی با هر سطح علمی بتواند طرح نوآورانه ارائه دهد.

همایون تصریح کرد: روش تحقیق در علوم انسانی حکمی مدار بسیار اهمیت دارد و نظام دانشگاه‌های کشور نیز بر این اصل استوار شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درباره محورهای اولین جشنواره ملی کرسی های تخصصی و ترویجی گفت: این محورها شامل گام دوم انقلاب و دانشگاه، مردم سالاری دینی، مکتب سردار سلیمانی و دانشگاه، نوآوری و اشتغال آفرینی، هوش مصنوعی و دانشگاه، هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، یادگیری عمیق و مهارت افزایی است.

همایون ادامه داد: روش تکرار کمک‌ کننده تبدیل علم به ملکات است و باعث می شود در سخت ترین شرایط بر این اساس پاسخ دهیم تا به اعتقادات عمیق برسیم؛ بنابراین اگر بخواهیم سطح علمی در کشور و دانشگاه ارتقا یابد باید تکرار شود تا تبدیل به یک علم و نظریه شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر، نظام آموزشی کشور بر پایه تکرار است، یعنی معلم با استاد آنقدر مطلبی را تکرار می‌کند تا دانش‌‌‌‌آموز یا دانشجو آن علم را یاد بگیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استادان نباید تمام مطالب علمی را به دانشجو انتقال دهند؛ چراکه دانشجویان باید درباره موضوعات تفکر و تحقیق کنند و سپس مجدد با استادان درباره موضوعات مشخص صحبت کنند، استادان باید دانشجویان را به تفکر در موضوعات علمی تشویق کنند در اینصورت دیگر نیازی نیست دانشجو در کلاس درس بنشیند بلکه در کوچه و خیابان هم قدرت یادگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب