دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فجر ۴۲ از نگاه آنا|در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

خراسانی‌زاده: کیفیت آثار تجسمی فجر برایمان حائز اهمیت بود/چالش‌های داوری آثار

خراسانی‌زاده: کیفیت آثار تجسمی فجر برایمان حائز اهمیت بود چالش‌های داوری آثار
رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: اولویت اول برای داوران از بین آثار ارسال شده به جشنواره کیفیت کارها بود که خوشبختانه خیلی از کارها داوران را دچار چالش کردند.
کد خبر : 894172

محمد خراسانی زاده، مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جشنواره تجسمی فجر با سایر جشنواره‌ها خیلی تفاوت دارد، چرا که همه قالب‌های جشنواره‌ها اگر ضربدر هم بشوند با همه زیربخش‌هایشان به اندازه تجسمی هنرمند و رشته ندارند که همین هم به جذابیت این جشنواره اضافه می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما دراین جشنواره امسال شاهد رقابت ۱۰۰۷۶ اثر مستقیم و ۱۲ هزار اثر در سطح استان‌ها هستیم که از ۹ هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه و پالایش آنها ۱۵۰۰ اثر به دیوار‌ها آویخته شدند و عدد سنگینی است.

خراسانی زاده با اشاره به جذابیت این جشنواره گفت: با همه تنوع‌ها هنرمندان تجسمی با هم بسیار دوست، همدل و همراه هستند. ۲۲ دبیر ملی، ۶۰ داور ملی و ۳۲ داور استانی از هنرمندان طراز برای این جشنواره فعال شده‌اند.

استاد هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد همچنین یادآور شد: اکثریت داوران و دبیران هنرمند و طراز اول هستند. همه آنها سختگیری خاصی نسبت به آثار و کیفیت آنها داشتند که الان کار‌ها در موزه هنر‌های معاصر و گالری صبا قابل مشاهده هستند.  

خراسانی زاده با اشاره به کیفیت بالای آثار گفت: ۸۰۰ اثر از بین آثار نصب شده روی دیوار قابل رقابت هستند که ۲۰۰ اثرشان در موزه هنر‌های معاصر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب