دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها در اعتکاف دانشجویی ماه رجب

حضور پررنگ دهه هشتادی‌ها در اعتکاف دانشجویی ماه رجب
دانشجویان دهه هشتادی در آیین اعتکاف ماه رجب امسال حضور پرشوری داشتند.
کد خبر : 893576

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال نیز به روال سال‌های گذشته آیین معنوی اعتکاف در روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب در سراسر کشور برگزار شد. در این میان، حضور پررنگ جوانان و دانشجویان در این روز‌ها و تلاش آنان برای اجرای اعمال بافضیلت آن، جلوه این مراسم را صدچندان کرده بود.

مسجد دانشگاه تهران از جمله مراکز مهم و سنتی اعتکاف رجبیه است که همه‌ساله میزبان معتکفان دانشجو و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌شود.

در همین ارتباط، حکیم ورزیده مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: ثبت نام اولیه برای حضور در آئین اعتکاف مسجد دانشگاه تهران از حدود یک ماه پیش آغاز شد، تصور ما بر این بود که با توجه به این که امسال نیمه ماه رجب یا ایام امتحانات همزمان شده است، استقبال در حد عادی باشد، اما آنچه اتفاق افتاد واقعاً فراتر از انتظار ما بود.

آمارهای دلگرم‌کننده از اعتکاف دانشجویی

وی گفت: البته معاونت آموزشی دانشگاه تهران همکاری خوبی با ستاد برگزاری اعتکاف دانشجویی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری داشت و تمهیدات لازم را برای حضور بدون دغدغه دانشجویان در این مراسم پیش‌بینی کرده بود.

ورزیده افزود: در ثبت‌نام اولیه، هزار و ۶۹۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۷۵۰ نفر از دانشجویان خانم و ۹۴۰ نفر آقا بودند. همچنین از این تعداد متقاضی حضور در اعتکاف دانشجویی، حدود هزارنفر دانشجویان دهه هشتادی بودند که در نوع خود جالب‌توجه است.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به آمار قابل‌ملاحظه دانشجویان خانم که متقاضی شرکت در این مراسم معنوی بودند، امسال علاوه بر این که نیمی از فضای مسجد دانشگاه تهران طبق روال سال‌های قبل به خانم‌ها اختصاص داده شد، مسجد کوی دانشگاه تهران هم به صورت اختصاصی میزبان بانوان گرانقدر بود.

ورزیده اظهار کرد: امسال در مجموع مسجد دانشگاه تهران میزبان ۴۱۰ نفر از معتکفان عزیز بود و در مسجد کوی دانشگاه هم ۴۰۰ بانوی معتکف خضور داشتند. در بین این عزیزان ۲۶ دانشجوی خارجی و ۹۱ نفر عضو هیئت علمی هم حضور داشتند.

وی افزود: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که دانشجویان فرصت خلوت و خودسازی معنوی را داشته باشند و از سوی دیگر لذت عبادت دسته‌جمعی و استفاده از مباحث معرفتی نیز بریشن فراهم باشد. به همین دلیل از حجم برنامه‌های معمولی و روتین کم کردیم و به جای آن به تعداد اساتید و حلقه‌های معرفتی افزودیم.

ورزیده عنوان کرد: از جمله اساتیدی که امسال به عنوان سخنران در خدمتشان بودیم می‌توانم به حجت‌الاسلام رستمی نماینده ولی فقیه دردانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام علیرضاپناهیان و حجت‌الاسلام عابدینی اشاره کنم. همچنین نوای روحبخش مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) همچون حاج سعید حدادیان و حاج مهدی سماواتی نیز زینت‌بخش این محفل بود.

مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران عنوان کرد: در این سه روز برنامه حلقه‌های معرفتی را با موضوعاتی نظیر مسائل روز کشور، انتخابات، ازدواج و شبهات اعتقادی و فکری داشتیم. دانشجویان با محوریت کارشناسان دینی حلقه‌های مباحثه را شکل دادند و ابهامات و پرسش‌های خود را با این اساتید مطرح کردند. این حلقه های‌معرفتی در نظرسنجی‌هایی که در جریان اعتکاف‌های سال‌های گذشته گذشته داشتیم بیشترین درصد رضایت دانشجویان را به همراه داشت؛ ازاین‌رو ما امسال تمرکز اصلی خودمان را روی این حلقه‌ها گذاشتیم تا دانشجویان بتوانند در مباحثه‌ها بار علمی خودشان را افزایش بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته