«مسئلهشناسی» و انجام پژوهش در حوزههای مختلف آموزش و پرورش
علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد اینکه پژوهشگاه آموزشوپرورش برای رصد تحولات تعلیم تربیت چه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: پژوهشگاه یک کار زیرساختی عمیق و یک تعداد کارهای جاری برای رصد تحولات تعلیم و تربیت شروع کرده است.
محبی بیان کرد: در زمینه کارهای زیرساختی چهار پژوهشکده داریم که آنها مأموریتگرا و تخصصی هستند، پژوهشکده برنامهریزی درسی و نوآوری در حوزه برنامهریزی درسی و نوآوری، پژوهشکده خانواده و مدرسه در حوزه انجمن اولیاء و خانواده و پژوهشکده استثنایی در حوزه کودکان استثنایی فعالیت میکنند.
وی افزود: پژوهشکده تعلیم و تربیت که یک پژوهشکده عام است و حوزه خاصی را دنبال نمیکند، در حال تغییر مدیریت و مأموریت است تا تبدیل به یک پژوهشکده مطالعات راهبردی و رصد تحولات تعلیم تربیت شود.
محبی ادامه داد: برای پژوهشکده تعلیم تربیت در فراخوان امسال تعدادی اعضای هیئتعلمی با دکترای سیاستگذاری آموزشی و مدیریت راهبردی جذب میکنیم که ثبتنام آنها انجام شده است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش گفت: کار دیگری که در حال انجام آن هستیم «مسئلهشناسی» در حوزههای مختلف است. مسائل مربوط به آموزشوپرورش را رصد و بر اساس آن پژوهش انجام میدهیم. مثل بحث هوش مصنوعی که در آینده با آن درگیر خواهیم بود و تا الان در این زمینه چندین نشست برگزار کردیم و یک توصیه سیاستی نیز از این نشستها و مطالعات تدوین و برای وزیر اموزشوپرورش ارسال شده است تا برای آینده نظام تعلیم و تربیت، آموزش و هوش مصنوعی تصمیمگیری شود.
انتهای پیام/