دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر طهرانچی در نخستین همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه مطرح کرد؛

اعتراض دانشجویان ۹۵ دانشگاه برتر جهان به جنگ غزه/ جریان ضدصهیونیسم جدی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده است

اعتراض دانشجویان ۹۵ دانشگاه برتر جهان به جنگ غزه  جریان ضدصهیونیسم جدی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که دانشجویان ۹۵ دانشگاه برتر جهان در تجمعات اعتراضی علیه جنگ غزه حضور فعال داشته‌اند.
کد خبر : 881422

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه نخستین همایش بین المللی طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها که هم اکنون (دوشنبه، ۶ آذر ۱۴۰۲) در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، درباره نقش دانشگاه در موضوع فلسطین اظهار کرد: دنیا در آغاز یک تغییر و ماهیتی در قرن ۲۱ و در نظم گیری هندسه جدید و قدرت جهانی است.

وی افزود: این روزها اخیر شاهد جنگ غزه بوده‌ایم، این جنگ یک جنگ فناوری است؛ این جنگ فناوری دارای اضلاح نظام سلطه، مردم و تقابل و باورهاست که در طوفان الاقصی دیده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت کنش‌های دانشگاهیان جهان به جنگ علیه مردم مقام غزه توضیح داد: ۲۵۰ دانشگاه اول دنیا در ۴۰۰ منبع خبری بررسی شد و متوجه شدیم که سایت ۲۶ دانشگاه برتر جهان رسما به این کنش‌ها وارد شده و برای اولین بار این موضوع اتفاق افتاده است، رویترز که عمدتا فضای نخبگان را مورد بررسی قرار می‌دهد گزارش داده که دانشجویان ۹۵ دانشگاه برتر جهان در تجمعات اعتراضی علیه جنگ غزه حضور فعال داشته‌اند.

وی گفت: در رسانه‌ها ۹۵ درصد حمایت‌ها از غزه است که نشان دهنده نقطه عطف تاریخی است، یکی از بحث‌ها در این محوریت حمایت از کودکان غزه است که با آخرین تجهیزات مدرن کودکان را می‌کشند.

دکتر طهرانچی گفت: عربستان صعودی هم به این قضیه وارد شد و دانشگاه شیلی مقاومت غزه را تحسین می‌کند و دانشگاه کلمبیا و آمریکای جنوبی هم فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طوفان الاقصی برای اولین بار طوفانی در دنیا برپا کرده است و در آمریکای جنوبی، کانادا شاهد همدردی با غزه هستیم.

دکتر طهرانچی افزود: دانشگاه‌ MIT رویکردی خنثی داشته و در مقابل این جنگ برنامه تحلیلی برگزار می‌کند. دانشگاه توکیو در ژاپن جنگ را محکوم کرده است. دانشگاه کره‌جنوبی، شیلی، سنگاپور، هلند، فنلاند، ترکیه، فرانسه، اسکاتلند، سوئیس، کانادا، آرژانتین و عربستان هم در مقابل این اتفاق موضعگیری کردند. این نکته قابل تاملی است که دانشگاه‌ها مجبور شده‌اند به این اتفاق واکنش رسمی نشان دهند. جنگ غزه مانند عصای موسی  تصویر دروغین استعمارگران را برملا کرد. 

وی گفت: جنگ غزه جنگ فناوری است. بمب‌ها و سلاح‌هایی که بر سر مردم غزه ریخته شد، بر اساس جدیدترین فناوری‌ها ساخته شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بین اینکه از طرف دیگر، یاسین سلاح دوش‌پرتابی است که یک انسان باورمند می‌تواند دست بگیرد و در مقابل فناوری‌های جنگی بایستد؛ تاکید کرد: در قرآن آیاتی در این زمینه آمده است. برای مثال «هرگز مپندارید که کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند؛ بلکه آنها زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.» همچنین «هرگز مپندارید که کافران می‌توانند در زمین معجزه کنند و مپندارید که خدا وعده‌های خود را فراموش می‌کند.»

دکتر طهرانچی اضافه کرد: از قبل از جنگ جهانی دوم دانشگاه‌های آمریکا عرصه‌ای برای ظه.ر صهیونیست‌ها بود، به صورتی که همه سلاح‌ها حاصل کار دانشگاه‌ها بود و امروز برای اولین بار یک حرکت ضدصهیونیسم جدی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته