نشست پژوهشی «تبلیغات دشمن تئاتر» برگزار شد
به گزارش گروه فرهنگی آنا، در این نشست ابتدا مجید سرنی زاده مدیر پروژه با ارجاع به سخنرانی خود در هفتمین سمپوزیوم بینالمللی تئاتر تجربی در آکادمی تئاتر شانگهای، فاصله گرفتن هنر تئاتر از معیارها و ارزشهای بنیادین خود و روی آوردن به معیارهای تبلیغاتی در تولید اثر هنری را یک چالش نوین پیش روی هنر تئاتر کشور دانست.
آروند دشت آرای کارگردان تئاتر کشورمان نیز با تاکید بر اینکه تئاتر گیشه، رویکرد غالب تئاتر کشور شده است، هشدار داد که وقتی ارزش یک اثر هنری به تعداد تماشاگران آن باشد آنگاه ممکن است اندیشهورزی و رویکرد انتقادی بخاطر جذب مخاطب از تئاتر رخت بربندد.
دشت آرای در ادامه سیستمهای دولتی را از تغییر در این رویه عاجز خواند و با توجه به افزایش تعداد تئاترهای خصوصی در کشور، غلبه کردن رویکرد گیشه زنگ خطری برای تئاترهای تجربی و اندیشه محور است .
ابراهیم پشتکوهی نیز با اشاره به تجربه های شخصی خود ، تنها راه حیات تئاتر تجربی را سختکوشی و تحمل ناملایمات برای رسیدن به هدف بزگتر توسعه هنر تئاتر دانست.
این نشست با استقبال هنرمندان و دانشجویان رشتههای نمایشی برگزار شد.
برگزاری پنج نشست پژوهشی، دو کارگاه آموزشی، سه نمایش کوتاه، دو نمایش بلند، نمایشگاه عکس تئاتر و نمایشگاه برقع از سایر برنامههای این پروژه هستند که هر روزه از ساعت 12 ظهر تا 21 شب در سالن قشقایی برای بازدید و حضور عموم علاقهمندان برقرار خواهند بود.
این نشست بخشی از پروژه ملی «تئاتر را باید به آتش کشید» است که به عنوان یکی از دوازده پروژه برگزیده مرکز مطالعات اجرایی قشقایی از تاریخ 26 اردیبهشت لغایت 11 خرداد در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال برگزاری است.
انتهای پیام/