دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 10:58

شناخت استعداد‌های ذاتی نقطه آغاز هدف‌یابی در زندگی

شناخت استعداد‌های ذاتی نقطه آغاز هدف‌یابی در زندگی
مدرس دوره‌های مهارت زندگی و پرورش ذهن گفت: نقطه آغاز هدف‌یابی در زندگی شناخت استعداد‌های ذاتی انسان است و هرچه شناخت بهتری داشته باشیم در هدف‌گذاری موفق‌تر خواهیم بود.
کد خبر : 877495

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلیل معماریانی، مدرس دوره‌های مهارت زندگی و پرورش ذهن در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان ویژگی‌های اراده، تمرکز، وجدان بیدار، انگیزه، عشق، عقل، قدرت رهبری، قدرت تصمیم‌گیری و قدرت حل مسئله را از استعداد‌های ذاتی انسان دانست و گفت: اگر فردی بخواهد یک انسان موفق شود، باید با سنجش و پایش این خصوصیات در خود نسبت به رشد و شکوفایی این استعداد‌ها تلاش کند.

وی افزود: نقطه آغاز هدف‌یابی در زندگی شناخت این استعداد‌هاست و هرچه شناخت بهتر و بیشتری از استعداد‌های خود داشته باشیم در تدوین چشم‌انداز، تعیین خط‌مشی و هدف‌گذاری موفق‌تر خواهیم بود.

مدرس دوره‌های مهارت زندگی و پرورش ذهن دوران دانشجوبی را بهترین دوران شناخت، رشد و پرورش استعداد‌های ذاتی انسان برشمرد و خطاب به دانشجویان گفت: تجربیات انسان‌های موفق و بزرگان را به‌عنوان سرمایه محسوب کنید. مطالعه و پرسشگری از روش زندگی این افراد، شما را در هدف‌گذاری برای زندگی آینده کمک خواهد کرد و دانشجو بهترین زمان و ابزار مطالعه، تحقیق و پژوهش را در اختیار دارد.

آموزه‌های علمی دانش‌آموختگان با تفکر، اندیشه دینی و تهذیب توأم شود

جلیل معماریان با حضور در کارگاه آموزشی اخلاق اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان نیز اظهار کرد: شأن انسان بسیار بالاست و در خلقت، انسان جانشین خدا بوده به این معنی که همه هستی به انسان و انسان به خدا ختم می‌شود این نشان‌دهنده وسعت و اهمیت انسان است و اگر انسان به این وسعت و جایگاهی که دارد آگاهی و شناخت داشته باشد انسان موفق خواهد بود.

مدرس دوره‌های مهارت زندگی و پرورش ذهن با بیان اینکه آثار فرهنگ در همه علوم مشهود است، دانشگاه را از جنس فرهنگ دانست و تأکید کرد: فرهنگ باید پژوهش و دانش را جهت‌دهی کند و چتری برای حفاظت از علوم باشد. دانشگاه‌ها نباید به تربیت کارشناس، دکتر و تحصیل‌کرده قناعت کنند؛ بلکه آموزه‌های علمی دانش‌آموختگان باید با تفکر، اندیشه دینی و تهذیب توأم باشند.

وی بیان کرد: دانشگاهیان با انسان سروکار دارند و انسان پنج ساحت دارد که عباتند از؛ جسم، فکر، عقل، قلب و روح که باید درباره تغذیه و اغنا این شاخص‌ها برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف صورت پذیرد تا این پنج ساحت در انسان رشد کند و به تکامل برسد.

معماریان با اشاره به اینکه تفکر فرآیند پردازشگر است، تشریح کرد: فکر پردازشگری بوده که زمینه شناخت را ایجاد می‌کند به عبارت دیگر سؤال، کلید تفکر است و تدبر، ماده خام تفکر و محصول آن شناخت خواهد بود و تعقل ابزار سنجش شناخت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته