دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
دبیر چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از برگزاری نکوداشت داریوش یاری، مرتضی پورصمدی و مهدی امامی در این دوره از جشنواره خبر داد.
کد خبر : 873229

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح امروز یکشنبه ۲۳ مهر در پردیس ملت برگزار شد.

مهدی آذرپندار دبیر جشنواره چهلم در ابتدای سخنانش با اشاره به فاجعه درگذشت داریوش مهرجویی، درگذشت این کارگردان باسابقه کشورمان را تسلیت گفت و خواهان مجازات عاملان این اتفاق دردناک شد.

وی همچنین با اشاره به کشتار بی‌رحمانه کودکان در غزه گفت: امروز تعداد زیادی از کودکان غزه زیر شدیدترین بمباران ها هستند و امیدواریم با پیروزی مردم فلسطین جشنواره ما رنگ شادی به خود بگیرد.

آذرپندار  در رابطه با برگزاری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: پنجشنبه این رویداد با برگزاری افتتاحیه آغاز خواهد شد. آثار حاضر در این رویداد در بخش‌های مختلف اعلام شده که از بین ۱۷۸۷ فیلم در بخش ملی، ۹۵ اثر برگزیده شد. ۵۲ فیلم داستانی، ۲۴ مستند، ۱۵ تجربی و ۱۴ پویانمایی. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که در کیفیت تمرکز کنیم و به همین دلیل تعداد آثار از دوره‌های قبل که بعضا بیش از ۱۲۰ اثر بوده، کمتر است. به دلیل وجهه جهانی جشنواره سختگیری بیشتری داشتیم‌ در بخش بین‌الملل ۵۸ اثر از بین بیش از ۷۲۱۶ فیلم انتخاب کردیم‌. رکورد آثار متقاضی حضور در جشنواره امسال شکسته شد. این ۵۸ اثر به همراه ۶ قبل فیلم راه یافته از بخش ملی در کنار هم رقابت می کنند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران قطعا یکی از سخت‌ترین ورودی‌ها را  بین تمتم جشنواره ‌های دنیا دارد و در این رویداد تقریبا از هر هزار فیلم، هشت فیلم برای این رویداد انتخاب می‌شوند. آیینه‌ای برای همه ایران، شعار جشنواره امسال است و ما تمام تلاش مان این بود که از همه جای ایران اثاری را داشته باشیم، البته با حفظ کیفیت. ما میخواستیم این باور را به فیلمسازان بدهیم که جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار نیست فقط برای هنرمندان تهرانی باشد. امسال تعداد اثار پذیرش شده از فیلمسازان غیرتهرانی، بیش از فیلمسازان تهرانی است.

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

آذرپندار ادامه داد: امسال ۵۲ اثر از فیلمسازان شهرستانی داریم و ۴۳ اثر از فیلمسازان تهرانی. یعنی چیزی معادل ۵۵ درصد اثار از شهرستانها هستند و نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته. استان گلستان سه فیلم در بخش داستانی داریم، از نجف آباد، تربت حیدریه هم نمایندگانی در این رویداد دارند. شاید مهمترین دستاورد ما در این رویداد توجه به فیلمسازان شهرستانی بود. اگرچه کیفیت ساخت اثار بالاتر رفته است. در باره ترکیب آقایان و خانم ها هم ۸۳ درصد آثار برای آقایان بود و ۱۷ درصد خانم ها، اما ترکیب پذیرفته شدگان ۷۹ درصد فیلمسازان مرد هستند و ۲۱ درصد فیلمسازان خانم. امیدوارم که این درصد در سال‌های اخیر بیشتر شود.

آذرپندار اضافه کرد: در بحث تنوع ژانر هم اتفاق خوبی رخ داده است. سال‌های گذشته بیشتر آثار در ژانر درام اجتماعی بود اما امسال این روند تغییر کرده و تعداد ژانرهای دیگر قابل توجه است. ۱۹ فیلم درام، ۸ اثر کمدی، ۱۰ اثر ملودرام، ۱۳ اثر فانتزی، ۳ فیلم دفاع مقدس، ۳ اثر معمایی، ۶ فیلم رازآلود، علمی تخیلی ۲ درام جنگی یک اثر و نئونوآر هم یک اثر در جشنواره امسال حضور دارند. بخش عکس امسال سعی کردیم به عنوان یک بخش جنبی نگاه کنیم. استقبال خوبی شد ۷۷۶ اثر متقاضی حضور در جشنواره بودند که ۴۸ مجموعه در این میان حضور داشت و مابقی تک عکس بودند. از بین این تعداد ۳۱ تک عکس و یک مجموعه عکس وارد بخش رقابتی شدند. موضوع جشنواره ایران من بوده و تمرکز آن بر زیبایی‌های ایران بوده.

دبیر جشنواره چهلم در مورد بخش‌های جنبی این رویداد نیز گفت: یک بخش استعداد نو مخصوص فیلم‌اولی‌هاست. نحوه انتخاب هم به شکلی بوده که در فهرست اولیه هیئت انتخاب حضور داشتند. ۱۲ فیلم در این بخش اکران می‌شوند، آثاری که رای بالایی داشتند اما در حضور در بخش اصلی جا ماندند. بخش دیگر که وند سالی هست در این رویداد حضور دارد، بخش کتاب و سینماست که مخصوص آثار اقتباسی است. در این بخش ۱۶ اثر به جشنواره راه پیدا کردند که آثار باکیفیتی هستند. تعدادی از فیلم‌های این بخش در بخش اصلی هم حضور دارند. جایزه این بخش توسط خانه کتاب اهدا می‌شود. در اختتامیه جایزه بهترین فیلم این بخش اعلام می‌شود. روز سوم جشنواره دو جایزه دیگر این بخش اعلام می‌شود.

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

آذرپندار گفت: بخش ایران جوان دیگر بخش جنبی ماست که با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد این بخش فعالیت می‌کند.۹ اثر در این بخش حضور دارد که یکی دو مورد آن ها در مسابقه اصلی حضور دارد. بخش ویژه‌ای با نام بر بال خاطرات به مناسبت چهلمین دوره جشنواره داریم که مروری خواهد شد بر آثار فاخر و شاخص این چهار دهه بر برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران. این آثار که حدود ۵۹ فیلم هستند در ۱۰ سانس به نمایش درمی‌آیند. بخش جنبی شاخه زیتون با موضوع آثاری که موضوع فلسطین دارند در این دوره برگزار می‌شود. در این بخش ۶ فیلم به نمایش درمی‌آید. دو یا سه فیلم این بخش آثار خارجی هستند.

وی افزود: بزرگداشت امسال جشنواره بزرگداشت داریوش یاری خواهد بود که از قدیمی‌های حوزه فیلم کوتاه است. به پاس زحماتی که در این سال‌ها برای انجمن سینمای جوان و جشنواره داشتند مورد تقدیر قرار می‌گیرند. نکوداشت مرتضی پورصمدی هم امسال برگزار می‌شود. مهدی امامی فیلمسازی که از بچه‌های انجمنی هستند، امسال در بازگشت از سفر اربعین در یک سانحه رانندگی درگذشتند هم از ایشان یاد می شود.

آذرپندار گفت: امسال جایزه بهترین فیلم ارای نظر مردمی خواهیم داشت. کانون دانش آموختگان متولی این بخش است. چهار نفر از اعضای کانون که از فیلمسازان مطرح هستند ناظر بر این زای گیری خواهند بود تا به فیلمسازان اطمینان داده باشیم آرا به درستی ثبت می‌شود. نشست‌ها امسال شامل سه مدل است، یکی نشست‌های بین‌المللی که سعی کردیم موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار دهیم. نیکیتا میخایلوف که هم جایزه کن برده هم اسکار به صورت آنلاین این نشست برگزار می‌شود. در این بخش از بهترین‌های این حوزه استفاده کردیم. همچنین نشست‌هایی در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در سینماست.

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

دبیرچهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: نوع دیگر نشست‌ها، با حضور مجری کارشناس برگزار می‌شود. این نشست‌ها که ۱۰ نشست هستند با حضور کمال تبریزی برگزار می‌شود. هنرجویان می‌توانند مهمان این نشست‌ها باشند. بخش آخر اردوهای فیلمسازی است که در دوره‌های قبل نیز برگزار می‌شود. پنج نشست با این موضوع داریم. امیدواریم جشنواره با جوی آرام برگزار شود و بدون مشکل خاصی این دوره به سرانجام برسد.

وی همچنین در خصوص فیلم‌های ژانر سیاسی در جشنواره چهلم گفت: ساختن فیلم سیاسی تابو نیست و ما به این باور داریم. امسال آثاری در جشنواره حضور دارد که در رابطه با اتفاقات سال گذشته کشورمان ساخته شده و می‌توانید آن‌ها را در جشنواره چهلم تماشا کنید.

بخش بعدی نشست رسانه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پرسش و پاسخ اختصاص یافت.

آذرپندار درباره حضور آثاری از عوامل انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره گفت: مطالبه‌ای در انجمن وجود دارد این است که اگر کسی را در بدنه انجمن انتخاب می‌کنیم، آن‌ها فعالیت کاری‌شان مرتبط با فیلمسازی باشد. این موضوع نیز از قدیم الایام‌ وجود داشته است و بدنه انجمن در بسیاری از بخش‌ها حوزه فیلمسازی را آموخته‌اند و این برای ما مایه مباهات است. اگر سازمان شما بدنه‌ای دارد که همه دانش آموخته و متخصص هستند پس باید چه کرد؟ آیا باید مانع فیلمسازی آنها شویم؟! ضمن اینکه بین جشنواره و انجمن یک مرزبندی وجود دارد. سالی که من به انجمن آمدم، هیات انتخاب حذف شده بود و مشاوران انتخاب در جشنواره انتخاب شده بودند. من می‌توانستم آن مسیر را ادامه بدهم اما ما هیات انتخاب را احیا کردیم. ضمن اینکه افرادی در هیات انتخاب حضور دارند که سینماگران شناخته شده ای هستند و می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و بپرسید آیا به آنها سفارشی شده است؟ سابق بر این نیز در برخی دوره‌ها معاون تولید انجمن، در جشنواره فیلم داشته است. از سوی دیگر من این موضوع را با هیات انتخاب مطرح کردم و آنها به من گفتند چنین اتفاقی سابقه داشته است. بنابراین ما باید این را انتخاب کنیم که یا از افراد غیر مرتبط در بدنه انجمن استفاده کنیم یا اگر فیلم ساختند و به جشنواره ارسال کردند، این حق را برایشان قائل باشیم. ضمن اینکه تعداد افرادی که از انجمن فیلم ساختند، بیشتر از راه یافتگان فعلی بوده اما انتخاب نشده‌اند. متخصصان حق فیلم‌سازی و حق شرکت در رقابت را دارند. ما سعی کردیم تفکیکی بین انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره فیلم کوتاه تهران داشته باشیم. جشنواره هویتی مستقل از انجمن دارد. ضمن اینکه انجمن خودش یکی از تولیدکنندگان بزرگ فیلم است. خوشحالیم که امسال حتی یک فیلم در بخش داستانی نیست که به دلیل ممیزی حذف شده باشد و دقیقا همان لیست هیات انتخاب به بخش داستانی و سایر بخش‌ها راه پیدا کرده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره حضور بخش آرای مردمی در جشنواره فیلم کوتاه تهران و عدم برگزاری آن در جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران عنوان کرد: اینکه در کنار انجمن ظرفیتی صنفی به نام کانون دانش آموختگان وجود دارد، برای ما مهم است. آرای مردمی به دلیل اینکه شائبه برانگیز است، حتما باید توسط یک صنف برگزار شود. اما مجادلات این بخش قابل مقایسه با جشنواره فیلم فجر نیست چون در جشنواره فیلم فجر بخشی به نام اکران مردمی هم وجود دارد و مجموعا شرایط ما با مجموع شرایط جشنواره فیلم فجر شبیه نیست. ما سعی کردیم بخش آرای مردمی را داشته باشیم چون دوست نداریم جای این جایزه خالی باشد.

وی درباره میزان اعتبار مدارک اعطا شده در نشست‌های تخصصی جشنواره به هنرجویان در پاسخ به سوالی دیگر توضیح داد: مدارک انجمن سینمای جوانان ایران معتبر است، با وجود اینهمه آموزشگاه همچنان نسبت به مدارک انجمن اقبال جدی وجود دارد. حتی سال گذشته تلاش‌هایی صنفی شد تا آلترناتیوهایی در بحث آموزش پدیدار شود البته انجمن یک نهاد استخوان‌دار و قدیمی است‌. در بخش فیلم اولی‌ها مدرک تحصیلی همیشه مهم بوده است. از این جهت توافقی با سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی انجام شد تا مدرک انجمن هم ارزشی برابر با مدرک کارشناسی ارشد سینما را داشته باشد.

وی درباره هزینه جشنواره چهلم هم گفت: در برنامه سازمان سینمایی ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است که با توجه به مهمانان خارجی و مهمانان داخلی، تبلیغات و... این هزینه معقول است. ما از کمک‌های شهرداری، خانه کتاب و ... نیز استفاده می‌کنیم اما عمده هزینه‌هایمان همان مبلغی است که سازمان سینمایی در نظر گرفته است.

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره حمایت از «سینمای مقاومت» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: امسال کشورهای ترکیه چهار فیلم، عراق یک فیلم، افغانستان یک فیلم و... در این باره در جشنواره دارند. حضور فیلم‌های مقاومت به میزان آثار ارسال شده بستگی دارد. مثلا از مجموع کشورهای عربی فیلم‌های قابل ملاحظه‌ای ارسال نمی‌شود با اینکه ما امسال از فلسطین ۶ فیلم داشتیم اما باید دید چه تعداد از آن به جریان مقاومت مربوط است؟ تعدد فیلم‌ها کم است اما این به معنای این نیست که درها را باز کنیم تا فیلم‌هایی که کیفیت خوبی در این حوزه ندارند صرفا به دلیل دربرگیری موضوع مقاومت به جشنواره راه پیدا کنند. ما هیچ تسهیلاتی ایجاد نکردیم که چون برخی آثار از عراق با افغانستان هستند به جشنواره راه پیدا کنند زیرا کیفیت برای ما مهم است. بنابراین اولا ما فیلم‌هایی منتخب از آنچه به دبیرخانه رسیده بود داریم. دوم اینکه همه فیلم‌های بخش مقاومت مربوط به کشورهای همسایه و‌منطقه نیستند مثلا ما فیلم‌هایی با موضوع مقاومت از کشورهای اروپایی هم داریم.

وی درباره بلیت‌فروشی جشنواره چهلم نیز گفت: امسال بلیت‌فروشی برای جشنواره از طریق سایت آی‌تیکت صورت می‌گیرد و تخفیفاتی هم برای دانشجویان و هنرجویان سینما و برخی گروه‌ها در نظر گرفته‌ایم. قیمت بلیت هر باکس هم ۳۰ هزار تومان است که البته مشمول تخفیف هم می‌شود.

آذر پندار در پاسخ به این سوال که چرا در نشست‌های تخصصی از حضور استادان و مدرسان انقلابی در جشنواره استفاده نمی‌شود، گفت: البته این نظر شماست؛ چراکه سینماگر بزرگی مثل آقای کلاری سال گذشته با وجود اینهمه فشار پای جشنواره تمام قد ایستاد. در شرایطی که حتی برخی داوران بین‌المللی ما نگران بودند که در آن جو ملتهب برایشان مسایلی پیش بیاید آقای کلاری آن‌ها را خیلی حرفه‌ای توجیه کردند. بنابراین من فراموش نمی‌کنم که ایشان چگونه پای جشنواره ایستادند و باید درباره معیار اساتید انقلابی و غیر انقلابی صحبت کنیم. شاید تعریف ما متفاوت باشد. همچنین شاید کسی که ما فکرش را هم نمی‌کنیم در عمل مردانه پای جشنواره و فیلم کوتاه ایستادند و من شرمنده ایشان شدم که از برخی افراد جاهل توهین شنیدند. لازم است باید خاطرات سال گذشته را مرور کنیم و آنگاه تعریف‌ها مشخص می‌شود. این تعریف من از استادی است که می‌شود به او اتکا کرد و از دانش او بهره برد. در ارتباط با دیگر سینماگران حاضر در نشست‌های تخصصی نیز باید همین تعریف‌ها را گفت.

آذرپندار درباره بخش انتشارات جشنواره و رونمایی از کتاب‌های تخصصی جدید در این دوره گفت: ما در خلال جشنواره از چند کتاب سینمایی جدید رونمایی می‌کنیم؛ برخی از کتاب‌ها عرضه قطعی و برخی فقط رونمایی می‌شوند، همچون سال گذشته یک نمایشگاه و فروشگاه «کتاب و سینما» نیز برگزار خواهیم کرد. امیدواریم این توجه به حوزه کتاب، در سال‌های آینده خروجی داشته باشد.

آذرپندار درباره حضور برخی فیلم‌ها در جشنواره‌های منطقه‌ای و چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای یک فرصت مجدد ایجاد می‌کند. برخی فیلم‌ اولی‌ها به دلیل یک رای از جشنواره بازماندند و جشنواره‌های منطقه‌ای هم با نمایش برخی فیلم‌های بیرون مانده از بخش مسابقه جشنواره تهران و فیلم‌هایی جدید برگزار می‌شود؛ بنابراین اگر عناوین برخی فیلم‌ها تکرار شده است به این دلیل است که آن‌ها به عنوان برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای به طور مستقیم به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آثار حاضر در جشنواره درباره حوادث سیاسی و اجتماعی سال گذشته گفت: امسال فیلم‌هایی اینچنینی داریم و خواهید دید. من سعی کردم به وعده‌هایم پایبند باشم؛ یکی همین حضور فیلم‌های سیاسی بود، دیگری حضور پررنگ استان‌ها و سومی حضور فیلم‌های ژانر. ساخت فیلم سیاسی تابو نیست و می‌خواستیم روی این موضوع ثابت قدم باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت ایسفا در جشنواره عنوان کرد: ما به احترام برای خیلی از اعضای ایسفا، کارت دعوت فرستادیم. زیرا در آستانه برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران هستیم، دوست داریم این دوره با اجماع برگزار شود کما اینکه پیش از این هم ممانعتی نداشتیم و اعضای ایسفا خودشان تصمیم گرفتند نباشند.

دبیر جشنواره در پاسخ به سوالی درباره نام بردن از فیلم‌های سیاسی حاضر در جشنواره امسال با موضوع حوادث سال گذشته توضیح داد: ما امسال سعی کردیم ژانر فیلم‌ها را هم در جدول فیلم‌ها عنوان کنیم، البته از فیلمسازان اجازه گرفتیم اما اینکه الان بگویم کدام فیلمی در کدام ژانر است صحیح نیست چون شاید فیلمسازش علاقه‌ای نداشته باشد من اینجا ژانر و موضوعش را مشخص کنم.

آذرپندار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره در رویدادهای مختلف و ایجاد نوعی گروه گرایی و باندبازی در جشنواره گفت: این درست نیست که درباره اشخاص صحبت کنیم اما اتفاقا این سینماگر امسال فیلمی با مشارکت همسرش ساخت اما در بخش مسابقه پذیرش نشد. اینکه می‌گویید «گنگ» ایجاد شده درست نیست. برخی بچه‌ها تصور می‌کنند فیلم‌ها دیده نمی‌شوند در حالی که من شاهد بودم ۷ عضو هیات انتخاب جشنواره بیش از ۳۰ روز مدام فیلم می‌دیدند. من اصرار دارم در هیات انتخاب اعضایی حاضر باشند که اگر ممکن است شائبه‌ای پیش بیاید آنها افرادی مستقل باشند. یک بار باید فیلم‌ها را ببینید تا متوجه شوید چه می‌گویم. سالانه صدها فیلم خوب ساخته می‌شود. برخی از فیلم‌هایی که امسال حضور دارند حتی پیش‌تر در پیچینگ ما رد شده‌ بودند اما صاحبانشان رفته و فیلمنامه‌ها را ساخته‌اند و به جشنواره راه پیدا کرده‌اند اینگونه نیست که ما به صورت حلقه‌ای و گنگی عمل کنیم. با قاطعیت می‌گویم که حتما فیلم‌هایی داریم که بیرون از رقابت مانده‌اند و ممکن است کسی بگوید این فیلم از فیلم‌های حاضر در جشنواره بهتر است. بله، درست است من نمی‌توانم سلیقه هیات انتخاب را کتمان کنم اما گنگ و باندی در کار نیست.

وی درباره اینکه کدام آثار مرتبط با حوادث سال گذشته هستند و اینکه چند اثر با این موضوع به جشنواره رسید، بیان کرد: البته من همه فیلم‌های رسیده به دبیرخانه را ندیده‌ام و حدود ۲۵۰ فیلم دیده‌ام که از بین آنها دست کم چهار پنج فیلم مرتبط با حوادث سال گذشته بود، از موضوع شاهچراغ گرفته تا فیلم‌هایی با تم اعتراض. در انتخاب مسأله باند و باند بازی وجود ندارد.

آذرپندار درباره برگزاری یادبودی برای زنده یاد داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر گفت: باید گفت‌وگو کنیم تا ببینم کدام بخش در سازمان سینمایی این نکوداشت را برگزار ‌کند، اگر به ما محول شود با افتخار انجام می‌دهیم تا یادی از ایشان و همسرشان صورت گیرد.

دبیر این رویداد در پاسخ به این سوال که آیا فیلمسازی بوده است که به دلیل مواضعش در سال گذشته فیلمش امسال پذیرفته نشود، گفت: واقعا این نگاه را نداشتیم. به شما اطمینان می‌دهم این نگاه نه در این جشنواره و نه دیگر جشنواره‌ها وجود ندارد. بروید ببینید جوایز سال گذشته به چه کسانی رسید و فیلمسازانشان چه موضعی داشتند. من البته هم‌چنان معتقدم بخشی از واکنش‌های فیلمسازان، محصول فشارها بود. کسانی بودند که سال گذشته فیلم داشتند و جشنواره را تحریم کردند، همان ها امسال هم فیلم داشته‌اند اما برای ما نفرستادند و این یک تصمیم شخصی است. باز هم تاکید می‌کنم هیچکس به این علت حذف نشده است چون فیلم‌ها دیده شده‌اند عمدتا فیلم‌ها خودشان موضوع گفتگو بودند.

وی گفت: ما یک پیچینگ تولید در طول جشنواره داریم که استقبال خوبی از آن شده است. آثار در اواخر جشنواره داوری می‌شود و ساخت چند فیلم تصویب می‌شود.

در ادامه دانیال رحیمی کاشانی طراح برندبوک و پوستر جشنواره روی سن رفت و گفت: درگذشت آقای مهرجویی و همسرشان را تسلیت می‌گویم. همه در این شوک هستیم. درباره جشنواره هم باید بگویم از دبیر و ستاد اجرایی جشنواره تشکر می‌کنم که برای دومین سال پیاپی این همکاری توسط تیم ما رخ می‌دهد. امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران صاحب هویت بصری شد و از اینجا به بعد جشنواره را با یک هویت بصری ثابت متاثر از هنر ایرانی خواهیم دید.‌ در این دوره، جشنواره به یک بلوغ رسیده و وارد یک عصر جدید شده است. یک بحث مدرن و به روز بودن است چون با مخاطبی رو به رو هستیم که در عصر مدرن زیست می‌کند و نکته دوم این است که ما اینکه هویت ایرانی داریم، بنابراین ما باید این موضوعات را تجمیع می‌کردیم.

رشد ۲۰ درصدی آثار فیلمسازان شهرستانی در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

در ادامه نازنین پیرکاری مدیرعامل موسسه تصویرشهر روی سن رفت و همراه با مهدی آذرپندار دبیر جشنواره و دانیل رحیمی کاشانی از پوستر دوره چهلم جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته