تجاریسازی ایده استارتآپها در هتلداری
گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یکی از اهداف اصلی استارتآپها ایجاد تحول در صنایع مختلف با ایدههای خلاقانهی است. یکی از صنایعی که در سالهای اخیر با پیدایش استارتآپهای مختلف، تحولهای بزرگی را تجربه کرده، صنعت هتلداری است.رقم زدن تجربهای بهتر برای مسافران و کاهش هزینههای سفر، هدف مشترک استارتآپهای این صنعت است.
شرکتهای دانشبنیان به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاریسازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل میشود.
چالشهای اصلی در صنف هتلداری کشور
محمدعلی فرخ مهر، رئیس جامعه حرفهای هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی و پانسیون استان تهران در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا درمورد چالشهای این صنف در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ توضیح داد: بالا و پایین شدن نرخ ارز و نابهسامانی اقتصادی برای صنف هتل و هتل آپارتمان چالشی اساسی است.
او ادامه داد: همچنین بزرگترین چالش ما این است که در بحث مواد غذایی، هزینههای جاری هتل مانند تأسیسات، تجهیزات، مبلمان و حقوق و دستمزد ثبات اقتصادی وجود ندارد.
استفاده از ظرفیتهای دانشبنیان برای رفع چالشهای صنف هتل و هتل آپارتمان
فرخ مهر در پاسخ به این پرسش که استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانشبنیان میتواند به رفع چالشهای صنف هتل و هتل آپارتمان کند، تصریح کرد: اکنون در بحث تأمین نیاز این بخش، یکی - دو شرکت دانشبنیان روی کار آمدند و این استارتآپها اندکی در بحث تأمین مواد غذایی بهصورت عمده کار ما را سهل میکنند البته فعلا حضور پررنگ و نقش اساسی در کار ما ندارند.
ضرورت ایجاد رقابت بین استارتآپها
رئیس جامعه حرفهای هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی و پانسیون استان تهران افزود: استارتآپهایی روی کار آمدهاند، قیمتها را میگذارند و ما قیمتها را رؤیت و با نرخهایی که قرار است خریداری کنیم، مقایسه میکنیم؛ بنابراین این کاربرد چنین استارتآپی خوب است و حتی گاهی اوقات خودمان هم از آنها خریداری میکنیم.
فرخ مهرادامه داد: فضای رقابت در این رسته شغلی با توجه به طرح ها، ایده های نوآورانه مطرح شده از سوی استارتآپها می تواند ایجاد توسعه در این صنف شود و قطعاً وضعیت خدمات دهی و امکانات رفاهی با سایر وضعیت های گذشته متفاوت خواهد شد.
با استفاده از طرحهای نوین حوزه مارکتینگ به افزایش مشتریان صنف هتل وهتل آپارتمان کمک کند
رئیس جامعه حرفهای هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی و پانسیون استان تهران گفت: درخصوص اینکه آیا شرکت دانشبنیانی میتواند با استفاده از نوآوری و طرحهای نوین حوزه مارکتینگ به افزایش مشتریان صنف هتل وهتل آپارتمان کمک کند باید گفت فعلا نمیتوان اظهار نظر دقیقی ارائه داد، چون در ابتدا ضرورت دارد طرح بررسی شود و اکنون هم طرحی در این خصوص ارائه نشده است.
انتهای پیام/