![دانشبنیانها به چند دسته تقسیم میشوند؟](/files/fa/news/1403/4/11/580992_929.jpg)
آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است/ تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی
![آمایش و هدفمندی آموزش جزء ضروریات است تحقق مرجعیت علمی کشور با استقاده از تجربیات جهانی](/files/fa/news/1402/6/11/320562_883.jpg)
سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره مولفههای لازم برای تحقق مرجعیت علمی اظهار کرد: یکی از اهداف دانشگاه در برنامههای تحولی بحث مرجعیت علمی کشور در سطح ملی و بین المللی است.
وی افزود: تمرکزمان در بحث ملی مرجعیت علمی به عنوان محل رجوع است و در سطح بین المللی اگر بخواهیم روی مرزهای دانش حرکت کنیم باید رتبه علمی را ارتقا دهیم.
آقامیری تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت دقیق در مسئله مرجعیت علمی بیان شده است، بر این اساس هدف کشور فعالیت روی عملکرد دیگران نیست، اما نمیتوانیم مستقل و جدا از حرکات علمی جهانی گام برداریم.
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی تصریح کرد: سعی میکنیم با اقتدار در ارائه قدرت علمی ایران که مرجعیت را رقم میزند حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به بازنگری سرفصلهای دروس دانشگاهها اظهار کرد: آمایش را به عنوان یک اصل اساسی میبینیم و امروزه دیگر نمیتوانیم هزارن نفر را در یک رشته خاص تربیت کنیم که پس از فارغالتحصیلی بیکار باشند؛ چراکه باعث از بین رفتن سرمایه میشود و مسائل علمی و روانی را به بار میآورد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرفصلهای دروس دانشگاهی باید هدفمند شوند، تأکید کرد: آمایش و هدفمند کردن آموزش دانشگاهها جزء ضروریات کشور شناخته شده است.
انتهای پیام/
![دانشبنیانها به چند دسته تقسیم میشوند؟](/files/fa/news/1403/4/11/580992_929.jpg)
![راهاندازی زنجیره طراحی تا فروش زیورآلات توسط فناوران داخلی](/files/fa/news/1403/4/10/580381_139.jpg)
راهاندازی زنجیره طراحی تا فروش زیورآلات توسط فناوران داخلی
![روند درمان تنبلی چشم آسان شد](/files/fa/news/1403/4/10/580164_221.jpg)