دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی دانشگاه تهران؛

موفقیت کنکوری‌ها در علاقه به رشته انتخاب‌شده است

موفقیت کنکوری‌ها در علاقه به رشته انتخاب‌شده است
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: داوطلبان کنکور در انتخاب رشته باید علاقه را در نظر بگیرند؛ چراکه موفقیت در علاقه به رشته است.
کد خبر : 864065

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش روزی با دانشگاه تهران به‌منظور آشنایی با رشته‌ها و فرصت‌های تحصیلی هم‌اکنون با حضور رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور کارشناسی ۱۴۰۲، رئیس و معاونان دانشگاه تهران در تالار امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در این همایش اظهار کرد: دانش آموزان کنکوری امسال از محیط دبیرستان خارج می‌شوند و تا یک ماه دیگر وارد فضای آموزشی دانشگاه می‌شوند و در این مکان آزادی عمل بیشتری دارند که باید خودشان برای زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: مسئله انتخاب رشته تحصیلی و محل تحصیلی دو موضوع بااهمیت برای داوطلبان کنکوری است که باید علاقه را در نظر بگیرند؛ چراکه موفقیت در علاقه انتخاب رشته است.

کمره‌ای تصریح کرد: محل تحصیل امری مهم است که امکانات و مسائل جانبی مانند تجهیزات آزمایشگاهی، کتابخانه خوابگاه و ... باعث تحقق این امر می‌شود، پس باید در انتخاب رشته حتماً دانشگاه را هم مدنظر قرار دهید.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و دانشجویان می‌توانند به‌صورت بین‌رشته‌ای فعالیت داشته باشند و این دانشگاه دارای رشته‌های انسانی، تجربی، کشاورزی، ریاضی، مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری و ... است.

کمره‌ای گفت: در دانشگاه تهران حدود ۲۱۵۰ هیئت‌علمی تمام‌وقت وجود دارد که ۷۰۰ نفر از آن‌ها استادیار و ۷۰۰ نفر دانشیار هستند. هم‌اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی، ۲۲ هزار دانشجوی ارشد و ۱۲ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۲، در مقطع کارشناسی ۴۵۰۰ دانشجو، در مقطع ارشد ۶ هزار دانشجو و در مقطع دکتری ۱۷۰۰ دانشجو در دانشگاه تهران پذیرش می‌شود.

کمره ای گفت: دانشجویان خوب در دانشگاه تهران از تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند. این تسهیلات بر اساس بخشنامه‌هایی است که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. دانشجویان رتبه برتر، رتبه‌های اول المپیاد‌های دانش‌آموزی، افراد برگزیده جشنواره‌های رازی استعداد درخشان به حساب می‌آیند.

وی افزود: تحصیل همزمان در ۲ رشته یکی از فرصت‌هایی است که در اختیار دانشجویان برتر قرار می‌گیرد. دانشجویان ممکن است در ابتدای تحصیل استعداد درخشان نباشد؛ اما پس از ۲ ترم می‌توانند استعداد درخشان شوند. بخشنامه دانشجویان ساعی و کوشا در دانشگاه تهران به دانشجویان امکان تغییر رشته در سال اول تحصیل را می‌دهد. به این معنا که فقط رتبه تعیین‌کننده رشته نیست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: دوره آموزشی ۲ وجهی یکی دیگر از فرصت‌هایی است که در دسترس دانشجویان است. به این معنا که دانشجویان می‌توانند تعدادی از واحد‌های درسی خود را از رشته دیگری انتخاب کند. برای مثال فرد مهندس مکانیک می‌شود و ۲۰ واحد هم از رشته دیگری گذرانده است. دوره ۲۴ واحدی به همراه گواهی گذراندن دوره هم یکی از فرصت‌هایی است که در اختیار دانشجویان دانشگاه تهران است. در این دوره هم دانشجویان در کنار رشته تحصیلی خود می‌توانند ۲۴ واحد از رشته دیگری گذرانده و گواهی دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته