دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امکانات هوش مصنوعی برای هنر همگانی و تعاملی

امکانات هوش مصنوعی برای هنر همگانی و تعاملی
هنر همگانی و شهری می‌تواند از امکانات متنوع هوش مصنوعی بهره‌مند شده و ظرفیت‌های فراوانی را فراهم کند.
کد خبر : 864009

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه «هنر همگانی» شهرداری مونترال در کانادا شهروندان و توریست‌های این شهر را به مکان‌های مختلفی در سراسر این شهر جذب می‌کند.این برنامه، بیننده‌ها را تشویق می‌کند تا مدت بیشتری در این مکان بمانند و تامل کنند. این امر به تقویت اقتصاد کمک می کند، چرا که افراد اغلب از مغازه ها و فروشنده هایی که در این مکان ها هستند خرید می کنند.

آثار هنری تعاملی در فضاهای همگانی شهر مونترال طیف وسیعی را در برمی گیرند: از مجسمه های صوتی-تصویری و سازه های نوری گرفته تا تجربیات جذاب و بازیگوشانه. اما در حالی که این سازه ها و آثار هنری افراد را درگیر خود می کنند، اما اغلب یک جور یکنواختی و به اصطلاح «یونیفورمیته» در این آثار مختلف دیده می شود.

ظهور رسانه‌های اجتماعی افراد را تشویق کرده تا به دنبال تجربیات و محتواهایی بگردند که قابل نمایش دادن در شبکه‌های اجتماعی مثل «اینستاگرام» و «تیک تاک» باشند. در نتیجه، بسیاری از آثار هنری همگانی در مونترال با در نظر داشتن این مولفه و موضع در ذهن طراحی شده اند.

خلاقیت مصنوعی

نقش‌آفرینی هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما روز به روز افزایش می یابد می توان ردپای آن را در آموزش، کسب و کار، بهداشت و سلامت، حمل و نقل، سرگرمی و تفریحات مشاهده کرد.

هنر همگانی و شهری می‌تواند از امکانات متنوع هوش مصنوعی بهره‌مند شود. شهر «مونترال» از آثار هنری طراحی شده توسط هوش مصنوعی استفاده کرده و درعین‌حال از هنر و نوآوری حمایت می کند. برای مثال اثر هنری «چهره‌ها» اثر استودیوی «هنر دیجیتال ایرگولار» از الگوریتم تشخیص چهره که تصاویر بازدیدکننده ها را جمع آوری می کند برای ایجاد «یک پرتره مدام در حال تغییر» استفاده کرده است.

اثر دیگر استودیوی ایرگولار به نام «خانه مشترک ما» از بینایی کامپیوتری و فناوری های هوش مصنوعی برای حدس درباره تاثیر انسان بر سیاره زمین استفاده می کند. هدف آنها ایجاد آگاهی با چهار بیلبوردی است که در چهار گوشه خیابان نصب شده اند.

امکانات هوش مصنوعی برای هنر همگانی و تعاملی

فرصت‌ها و خطرات

فضاهای عمومی می‌توانند به شهروندان کمک کند تا با جامعه خود تعامل برقرار کنند. این فضاها ارتباطات اجتماعی را تسهیل می‌کنند و تجربیات هیجان‌انگیزی را رقم می‌زنند. فناوری‌های دیجیتال، وقتی با عرصه عمومی تلفیق شوند، ظرفیت تغییرشکل تجربه شهری را فراهم می‌کنند.

تعامل در فضای عمومی، فضای شهری را به یک محیط جذاب و اجتماعی تبدیل می کند که شهروندان از هر سنی را به خود جلب می کند. با این حال، چالش‌هایی نیز در هنگام طراحی آثار شهری تعاملی وجود دارند. از جمله آنها می‌توان به احتمال آزاردهنده بوده این آثار از نظر صوتی برای برخی شهروندان اشاره کرد، آثار نورمحور ممکن است در طول روز کمتر دیده شوند و امنیت صوتی آنها باید مدیریت شود.

چالش دیگر دسترسی است؛ فضاهای شهری باید اصول عمولی طراحی را با حمایت از توسعه و ساخت فضاهای عمومی قابل دسترسی و جامع ترکیب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته