دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم سیستان در مجلس:

مطالعات دانشگاهی باید سند پشتیبان طرح‌های توسعه سیستان باشد

مطالعات دانشگاهی باید سند پشتیبان طرح‌های توسعه سیستان باشد
محمد سرگزی عنوان کرد: نهاد دانشگاه و مطالعات علمی جامعه‌ دانشگاهی باید سند پشتیبان طرح‌های ارائه شده برای توسعه و پیشرفت منطقه‌ سیستان باشد.
کد خبر : 857343

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل بازدید و در جلسه‌ای با هیئت رئیسه‌ این دانشگاه شرکت کرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست یکی از مشکلات سیستان را اجرای طرح‌های کلان بدون مطالعه دانست و گفت: در سال‌های گذشته ۵ میلیارد دلار در سیستان صرف ساختن دیوار مرزی و تکمیل طرح شکست خورده‌ نیم لوله برای آبیاری زمین‌های کشاورزی دشت سیستان شد که نه‌تنها مشکلی را رفع نکرد، بلکه دیوار امنیتی امروز تبدیل به معضل امنیتی با طالبان نیز شده است.

سرگزی، اجرای پروژه‌ آبیاری ۴۶ هزار هکتار از دشت سیستان را یکی دیگر از پروژه‌های بدون مطالعه عنوان و بیان کرد: ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری این ۴۶ هزار هکتار زمین نیاز است که وابسته به ذخیره آبی چاه نیمه و اجرای قرارداد حقابه‌ هیرمند است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست بررسی برای تأمین آب سیستان و عدم وابستگی آب شرب به حقابه‌ هیرمند خاطرنشان کرد: مجموعه‌ تهلاب در حوزه میرجاوه با ۳۰ میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی و ۱۲۰ میلیون متر مکعب تجدیدپذیری در سال می‌تواند مشکل تنش آبی منطقه سیستان را رفع کند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، شأن دانشگاه را مطالعه مشکلات حوزه‌ سرزمینی خود دانست و ادامه داد: نهاد دانشگاه و مطالعات علمی جامعه‌ دانشگاهی باید سند پشتیبان طرح‌های ارائه شده برای توسعه و پیشرفت منطقه‌ سیستان باشد و به اصلی‌ترین رسالت خود به عنوان محور توسعه در منطقه عمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل هم گزارشی از اقدامات و خدمات این دانشگاه به مردم سیستان ارائه کرد و افزود: این دانشگاه یکی از دلایل ماندگاری مردم سیستان در تنگه احد ایران اسلامی بوده و نقشی اساسی در تأمین نیروی انسانی متخصص به بدنه جامعه و دستگاه‌های اجرایی داشته است.

حبیب پیری بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل به‌عنوان قطب علمی و دانشگاهی منطقه سیستان و بهره‌مندی از اعضای هیئت علمی مجرب و متخصص در رشته‌های مختلف اعلام آمادگی می‌کند، طرح‌های پژوهشی مرتبط با رفع مشکلات و معضلات منطقه سیستان را اجرا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته