ضرورت استفاده دانشجویان از تجارب واحدهای صنعتی
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازدید علمی دانشجویان رشته مهندسی پزشکی از کارخانه شهید دکتر فقیهی (خط تولید آمالگام) به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران جنوب با گروه مهندسی پزشکی با حضور برغمدی مدیر گروه مهندسی پزشکی، آهنیان مدیر گروه رشته برق الکترونیک، تمدنی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران جنوب و دانشجویان علاقمند از گروه مهندسی پزشکی برگزار شد.
عظیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره برگزاری بازدیدهای علمی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش باید از دیدگاه توسعه در صنعت و علم به روز و کارآمد باشد و در عین حال باید به زمینه های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی نیز تأکید داشته باشد، بنابراین شرط لازم برای رسیدن به چنین مهمی را ایجاد همکاری و استفاده دانشجویان از تجارب واحدهای صنعتی، همچنین ارائه تسهیلات عملی و مناسب برای ایجاد فضای یادگیرنده با راهنمایی اساتید مجرب واحد تهران جنوب و متبحران در صنعت و آشنا به موضوع تخصصی جهت هماهنگی و برقراری تفاهم در میان دیدگاه های متفاوت برای رسیدن به یک سیاست کل گرایانه برشمرد.
حمیده برغمدی مدیر گروه مهندسی پزشکی نیز اهداف این بازدید را آشنائی دانشجویان و پژوهشگران علاقمند با مراحل ساخت مواد مصرفی در کارخانجات داخلی و نیز شناسائی جایگاه های شغلی، انتخاب گرایش رشته مهندسی پزشکی و امکان سنجی گذراندن دوره کارآموزی در کارخانه شهید دکتر فقیهی(اوزان) برشمرد.
علی فراهانی مدیر کارخانه اوزان توضیحاتی درمورد مراحل تولید آمالگام,انواع آلیاژهای موجود، چگونگی تهیه مواد آلیاژ و آزمونهای آزمایشگاهی و مراحل کنترل کیفیت ارائه و نسبت به همکاری در پروژه¬های تحقیقاتی مشترک مواد دندانپزشکی و گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان واحد تهران جنوب اعلام علاقمندی کرد.
مریم تمدنی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در آخر اهداف بازدیدهای علمی را طبق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی(بسته کاری: فعالیت منسجم و هم افزای شبکه) رشد حرفه ای دانشجویان و توسعه نگرش جمعی جهت تشکیل شرکت سهامی فکر، شناخت دقیق از نیازهای جامعه با هدف ایجاد فرایند آموزش عملی جهت برنامه ریزی، بکارگیری و اجرای صحیح برنامه ها جهت توسعه ی درونزا با توجه به شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، ایجاد فرصت تعامل بین دانشجویان و واحدهای صنعتی که منجر به ایجاد آموزش بامعنا می شود و افزایش توانمندی های دانشجویان و ایجاد یادگیری عمیق به وسیله ارتباط با سایر سازمان ها با اتخاذ رویکردهای تلفیقی در آموزش برشمرد.
انتهای پیام/