دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف محرومیت‌زدایی محقق شد؛

امکان ایجاد مزارع تولید جلبک «اسپرولینا» در مناطق محروم توسط فناوران کشور

امکان ایجاد مزارع تولید جلبک «اسپرولینا» در مناطق محروم توسط فناوران کشور
یک شرکت دانش‌بنیان با هدف محرومیت‌زدایی به توسعه زیست‌فناوری و ایجاد مزارع تولید جلبک اسپرولینا در مناطق روستایی اقدام کرده است.
کد خبر : 856897

جاوید اسفندیاری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: ایجاد مزارع تولید جلبک اسپرولینا در روستا‌های محروم عمده‌ترین فعالیت این شرکت است.

وی گفت: توانستیم با آموزش روستائیان به راه‌اندازی مجتمع زیست‌فناوری تولید جلبک اسپرولینا کمک کنیم. با این روش فرآوری‌های مختلفی در حوزه‌های آرایشی، غذایی و دارویی تولید کرده و در بازار به فروش می‌رسانیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه هدف از کسب‌وکار شرکت محرومیت‌زدایی با توسعه زیست‌فناوری در مناطق روستایی است، عنوان کرد: فاز نخست این عملیات در یکی از روستا‌ها به انجام رسیده و در بخش فرآوری در حوزه تولید محصولات غذایی و آرایشی به نتایجی مثبتی رسیدیم.

وی ادامه داد: اکنون در حال ورود به بازار در مقیاس بزرگ‌تری هستیم که اگر این چرخه کامل شود روستا‌های درگیر تولید را از یک روستا به ۱۰ روستا خواهیم رساند.

اسفندیاری بیان کرد: برای آغاز کشت جلبک حداقل نیاز به متراژ یک هزار متر مربع است؛ اما با روشی که این شرکت در روستا‌های محروم در پیش گرفته هر ۵۰ نفر به‌صورت متمرکز می‌توانند با سرمایه نفری ۱۵۰ میلیون تومان یک مجتمع کشت جلبک راه‌اندازی کرده و در طول سال تولید داشته باشند که میانگین ماهیانه به میزان حقوق وزارت کار برای آنان درآمد حاصل خواهد شد.

وی درباره مزیت‌های این شرکت نسبت به شرکت‌های فعال در حوزه تولید جلبک گفت: مزیت این شرکت نسبت به شرکت‌های دیگر این است که روی تولید جلبک تمرکز نکرده و بیشتر روی توسعه تولید، فرآوری و فروش جلبک تمرکز داریم به دنبال این هستیم که یک روستا را تولیدکننده جلبک می‌کنیم و در تولیدات آن‌ها درصدی سهیم باشیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه دستگاه‌های مورد استفاده در تولید جلبک داخلی هستند، مطرح کرد: جلبک اسپرولینا وارداتی در کشور وجود دارد؛ اما در حال افزایش تولید هستیم که دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.

 اسفندیاری اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد جلبک پروتئین بوده، دارای همه ویتامین‌ها، املاح، قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان و جزء جیره غذایی فضانوردان است ازنظر تأثیر در سلامتی و دارویی روی آن خیلی کار شده و نتایج خیلی خوبی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته