دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اما و اگر راه‌اندازی «گوگل بارد» در اتحادیه اروپا به دلیل حفظ حریم خصوصی

اما و اگر راه‌اندازی «گوگل بارد» در اتحادیه اروپا به دلیل حفظ حریم خصوصی
گوگل مجبور شد راه‌اندازی چت‌بات هوش مصنوعی بارد در اتحادیه اروپا را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی به تعویق بیندازد.
کد خبر : 852885

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، اروپایی‌هایی که می‌خواهند سرویس هوش مصنوعی «گوگل بارد» (Google Bard) را امتحان کنند، باید منتظر بمانند. کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (IDPC)، ناظر اصلی داده‌ها در اتحادیه اروپا، گوگل را مجبور کرده است تا عرضه چت‌بات خود را در این منطقه به تأخیر بیندازد. قرار بود هوش مصنوعی مولد این هفته در اتحادیه اروپا راه‌اندازی شود، اما گراهام دویل، معاون کمیسر آی‌دی‌پی‌سی (IDPC)، می‌گوید آژانس او یک جلسه توجیهی از جزئیات حریم خصوصی، ارزیابی تأثیر داده‌ها و اطلاعات پشتیبانی دریافت نکرده است.

به گفته دویل، کمیسیون هنوز در میانه بررسی مداوم چت‌بات «بارد» است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی ممکن است این تحقیقات به پایان برسد، اما قصد دارد در اسرع وقت اطلاعات را با سایر تنظیم‌کننده‌های داده اتحادیه اروپا به اشتراک بگذارد.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به انگجت می‌گوید که این شرکت قول داده است پس از بحث درباره تلاش‌هایش با کارشناسان و دولت‌ها، دسترسی «گوگل بارد» را گسترش دهد. این نماینده می‌گوید که این چت‌بات شامل صحبت با افراد عادی حریم خصوصی برای پاسخگویی به سؤالات و شنیدن بازخورد است.

گوگل در ماه مارس شروع به گسترش دسترسی به «بارد» کرد، زمانی که به کاربران احتمالی اجازه داد تا در لیست انتظار ثبت نام کنند. در ماه می، لیست انتظار را حذف کرد و در دسترس بودن را به ۱۸۰ کشور و منطقه دیگر گسترش داد. پولتیکو خاطرنشان می‌کند که غول فناوری (گوگل) از اتحادیه اروپا دوری می‌کند، جایی که مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) الزامات سخت‌گیرانه‌ای را در مورد نحوه جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی تعیین می‌کند.

سایر توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی قبلاً با بررسی دقیق‌تری مواجه شده‌اند. آلمان، ایتالیا و اسپانیا در حال حاضر در حال بررسی چت جی‌پی‌تی در کنار هیئت حفاظت از داده اروپا هستند، و ایتالیا به‌طور موقت این ابزار را به دلیل نگرانی از اینکه ربات چت و روش‌های آموزشی آن ناقض GDPR (استفاده از محتوای دنیای واقعی دیگران) باشد، ممنوع کرد. تأخیر برای عرضه بارد در اروپا از نظر تئوری شانس درگیری‌های مشابه را برای گوگل به حداقل می‌رساند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب