دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل به‌دلیل ردیابی موقعیت مکانی کاربران تحت بازجویی قرار گرفت

سازمان دیده‌بان داده‌های ایرلندی، شرکت گوگل را به اتهام نقض آیین‌نامه حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا، مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.
کد خبر : 470248
df19fdca66913aec58371d6b070f05d7.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اسکای‌نیوز، گوگل با توجه به استفاده از داده‌های شخصی کاربران، در اتحادیه اروپا با تحقیقات نظارتی روبرو شده است.


این تحقیقات توسط کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) اعلام شد که تنظیم‌کننده اصلی حفظ حریم خصوصی برای گوگل در اتحادیه اروپا است زیرا گوگل دارای دفتر مرکزی در جمهوری ایرلند می‌باشد.


براساس DPC، تحقیقات در گوگل به‌طور شفاف به قانونی بودن چگونگیِ پردازش داده‌های موقعیت‌مکانی و بررسی اینکه آیا افراد را ردیابی کرده و آن اطلاعات را می‌فروشد یا خیر، می‌پردازد.



از زمان فعال شدن «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا»، علیرغم انجام بسیاری از تحقیقات و بازجویی‌های بزرگ در مورد شرکت‌های فناوری که مشکوک به سوءاستفاده از داده‌ها هستند، DPC هنوز تصمیمی در این موارد اتخاذ نکرده است.


سخنگوی گوگل در رابطه با این تحقیقات اظهار داشت: مردم باید بتوانند نحوه استفاده شرکت‌هایی مانند گوگل از داده‌های موقعیت‌مکانی برای ارائه خدمات به آنها را درک و کنترل کنند. ما در استعلام آن با دفتر كمیسیون حفاظت از داده‌ها كاملاً همکاری خواهیم كرد و به همکاری نزدیک با تنظیم‌كنندگان و انجمن‌های مصرف كننده در سراسر اروپا، ادامه خواهیم داد.


وی افزود: در سال گذشته، ما تعدادی محصول را تغییر داده‌ایم تا سطح شفافیت کاربر و کنترل داده‌های موقعیت‌مکانی بهبود یابد.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته