دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فیسبوک و گوگل اخبار نادرست در مورد کرونا را حذف می‌کنند

مدیران گوگل و فیسبوک اعلام کردند با برنامه‌ای جامع در تلاش هستند تا از انتشار اطلاعات و خبرهای نادرست در مورد ویروس کرونا مبارزه کنند.
کد خبر : 469245
کرونا 1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فیسبوک به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی در دنیا در حال حاضر از هرگونه انتشار خبرهای نادرست در مورد ویروس مرگبار کرونا جلوگیری می‌کند.


ویروس کرونا به‌سرعت در نقاط مختلف جهان و به‌ویژه در کشور چین در حال گسترش و شیوع است. ازآنجایی‌که هنوز روش قطعی برای درمان این بیماری شناخته‌نشده است مسئولان امنیتی در همه کشورها در تلاش هستند تا در گام اول از ورود این ویروس به کشور خود جلوگیری و سپس در صورت ابتلا برخی از شهروندان از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند.


در این میان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقشی بسیار مؤثر در مبارزه و پیشگیری از این ویروس را ایفا کنند. همیشه در شرایط بحرانی برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و در سراسر فضای مجازی به‌منظور بازی با احساسات مردم و ایجاد موج شدید ترس و نگرانی، اطلاعاتی نادرست دربارهٔ موضوع به وجود آورده آن وضعیت را تولید و منتشر می‌کنند.



اطلاعات نادرست در مورد نوع خاصی از بیماری به‌خصوص ویروس کرونا می‌تواند باعث گمراهی مردم و حتی بیشتر شدن آمار مبتلایان شود. معرفی روش‌های دروغین و غیرعلمی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، داروی و روش درمان قطعی و برخی دیگر از اطلاعات در مورد این بیماری ازجمله مواردی است که سودجویان تاکنون در فضای مجازی به‌صورت جعلی منتشر کرده‌اند.


گوگل برای مبارزه با این ویروس سیستم SOS Alert و فیسبوک نیز امکان پرچم گذاری و گزارش خبرهای جعلی را در اختیار کاربران قرار داده است. سازمان بهداشت جهانی پس از برگزاری نشست اضطراری به‌منظور بررسی وضعیت محدودسازی بیماری کرونا اعلام کرد همه جهان باید برای ریشه‌کن کردن و مبارزه با این بیماری تلاش کنند تا بتوان از ابعاد فاجعه‌بار آن جلوگیری کرد.


کارشناسان فیسبوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن مانند اینستاگرام به‌صورت شبانه‌روزی پست‌ها و عکس‌های منتشرشده در مورد ویروس کرونا را بررسی کرده و در صورت تأیید غلط بودن آن، به‌سرعت پست مربوطه را حذف می‌کنند. این شبکه اجتماعی از کاربران خودخواسته است با گزارش هرگونه مورد اشتباه دربارهٔ این بیماری به تلاش جهانی برای مبارزه با کرونا کمک کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: فیسبوک گوگل کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته