بازاریابی تا نهادینه شدن محصولات شرکتهای دانشبنیان
رسول رحمتی نودهی، کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: باید هر چه سریعتر با تبلیغات و قوانین حمایت گر بازاریابی رکن اصلی تولید شود تا محصولات تولیدی این شرکتها در جامعه نهادینه شود.
رحمتی نودهی در پاسخ به این پرسش که شرکتهای دانش بنیان داخلی از نظر فنی و دانش از توان لازم برخوردار هستند، اظهار کرد: این قابلیت به نحو مناسبی در کشور وجود دارد. شرکتهای دانشبنیانی به صنعت بیمه مراجعه میکنند که در مواردی حتی با مهندسی معکوس میتوانند جزو بزرگترین شرکتها ارایه کننده خدمات بیمه مسافرتی باشد.
وی اظهار کرد: شرکتهای دانشبنیان باید مورد حمایت قرار گیرند و سازمانهای تنظیمگری مانند بیمه مرکزی نیز در این مسیر باید به آنها یاری برسانند.
دغدغه جدی دولت برای دانشبنیانشدن امور در صنعت بیمه
رحمتی نودهی اظهار کرد: دولت دغدغه جدی برای دانشبنیان شدن امور در صنعت بیمه دارد. در سال گذشته و در همایشهای صنعت بیمه جزو خواستههای بیمه مرکزی از کارشناسان و مدیران صنعت بیمه دانشبنیانشدن فرآیندها در این صنعت بوده است.
کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد: صنعت بیمه پژوهشکدهای دارد که باید اجراییشدن فرآیندها با شیوه دانشبنیانی را به بدنه صنعت بیمه تزریق کند. برنامه منظم و سیستماتیک کوتاه و بلندمدت باید در شرکتهای بیمه برای عبور از وضعیت کنونی و پیادهسازی امور براساس دانش شرکتهای دانشبنیانی وجود داشته باشد.
این کارشناس صنعت بیمه با تاکید براینکه شرکتهای دانشبنیان باید مورد حمایت قرار گیرند و سازمانهای تنظیمگری مانند بیمه مرکزی نیز در این مسیر باید به آنها یاری برسانند، اظهار کرد: در کنار قوانین حمایتی مانند معافیت مالیاتی و استقرار در پارکهای علمی و فناوری در زمینه بازاریابی و استفاده از محصول شرکتهای دانشبنیان نیز برنامههای حمایتی وجود داشته باشد.
رحمتی نودهی درباره ضعف بازاریابی محصولات دانشبنیانی در کشور اظهار کرد: بازاریابی رکن اصلی تولید است. تبلیغات و قوانین حمایت گر موجب میشود تا محصول یا رفتاری در جامعه نهادینه شود. تبلیغات میتواند از دوران آموزش دبستان و دانشگاه آغاز شود تا محصولی به صورت فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.
نهاد ناظر به عنوان هدایتگر باید بحث بازاریابی را تسهیل کند
وی گفت: نهاد ناظر به عنوان هدایتگر باید بحث بازاریابی را تسهیل کند و در کنار قوانین حمایتی مانند معافیت مالیاتی و استقرار در پارکهای علمی و فناوری در زمینه بازاریابی و استفاده از محصول شرکتهای دانشبنیان نیز برنامههای حمایتی وجود داشته باشد.
رحمتی نودهی خاطرنشان کرد: باید خدماتی فراتر از مشوقهای کنونی به شرکتهای دانش بنیان نیز داده شود. شرکتهایی مانند شرکتهای بیمه نیز حمایتهایی مانند ارایه بیمه با خدمات مناسبتر را در اختیار آنها قرار دهند.
انتهای پیام/