دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1402 - 09:07
خدایاری تأکید کرد؛

لزوم توجه به توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و طرح‌های درآمدزا

لزوم توجه به توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و طرح‌های درآمدزا
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: مأموریت حوزه پژوهشی باید در دو بخش توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزا مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 850061

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعظیم خدایاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در جلسه شورای تخصصی پژوهشی این دانشگاه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد، اظهار کرد: همه فعالیت‌ها در واحد‌های دانشگاهی باید مبتنی بر سند تحول و تعالی باشد؛ چراکه این سند، چراغ راهی در مسیر حرکت روبه‌جلو همه مدیران دانشگاه است.

وی افزود: نگاه امروز به دانشگاه آزاد اسلامی دیگر صرفاً آموزشی نیست و دانشگاه را سازمان حل مسئله می‌دانیم که با کمک استادان به حل مسائل مختلف استان همدان می‌پردازد و به این منظور پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری متناسب با مشکلات استان در طرح پایش، ساماندهی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به طرح پویش عنوان کرد: در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل، دو یا سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های صنعتی متقاضی مشغول به‌کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به‌حساب دانشگاه واریزشده و به‌عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌شود. دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند.

خدایاری ادامه داد:  با نگاه به ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش، مأموریت حوزه معاونت پژوهشی می‌تواند با پایبندی به دستورالعمل‌ها در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچم‌دار در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

**ایجاد شبکه انسانی از کارکرد‌های منحصربه‌فرد نظام پایش آزاد

رئیس شورای تخصصی پژوهشی استان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز گفت: امروز دانشگاه‌ها با فعالیت‌های معمول خود راه به جایی نخواهند برد به ویژه در دانشگاهی که داعیه حضور در متن جامعه و حل مسائل و داعیه آینده‌نگری، مزیت محوری و توجه به نسل جوان دارد.

سیدمعین نظری اضافه کرد: یکی از کارکرد‌های منحصربه‌فرد نظام پایش آزاد برای دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد شبکه انسانی، شناخت و رصد فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در همه واحد‌های دانشگاهی و در موضوعات مختلف است. ظرفیت استان همدان به ویژه شهرستان ملایر باید در زمینه توسعه صنایع تبدیلی در نظام پایش دیده شود.

به گزارش آنا، در این نشست مباحثی مانند مشارکت اعضای هیئت علمی واحد‌ها در ارتقای کیفی و کمی تولیدات علمی و تکمیل سامانه علم سنجی تأکید و در پایان کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های پژوهش و تولید علم، ارتباط با صنعت، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران جوان رو نخبگان، دبیرخانه پایش آزاد و مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با هدف بررسی موارد جاری تشکیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته