دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ویکتور اریس با «چشم‌هایت را ببند» به کن بازگشت

ویکتور اریس با «چشم‌هایت را ببند» به کن بازگشت
«چشم‌هایت را ببند» چهارمین ساخته بلند سینمایی ویکتور اریس در مقام کارگردان است. ویکتور اریس کارگردان اسپانیایی، که بیشتر به خاطر فیلم «روح کندو» محصول 1973 و «در قابت» (1983) می‌شناسند فیلمی خلق کرده که در واقع به یک «نیاز» شخصی پاسخ می‌دهد.
کد خبر : 848903

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «چشم‌هایت را ببند» چهارمین ساخته بلند سینمایی ویکتور اریس در مقام کارگردان است. سه دهه بعداز ساخت «رویای نور» که برنده جایزه هیئت داوران در ۱۹۹۲ شد و به شدت مورد تحسین نقاش بزرگ اسپانیایی آنتونیو لوپز قرار گرفت.

ویکتور اریس کارگردان اسپانیایی، که بیشتر به خاطر فیلم «روح کندو» محصول ۱۹۷۳ و «در قابت» (۱۹۸۳) می‌شناسند فیلمی خلق کرده که درواقع به یک «نیاز» شخصی پاسخ می‌دهد.

تحقیق درباره ناپدید شدن یک بازیگر در طول فیلمبرداری یک فیلم داستان این درام مرکب از واقعیت و خیال است. با «چشم‌هایت را ببند»، کارگردان اسپانیایی ویکتور اریس دو تِم به هم مرتبط - یعنی هویت و حافظه- را از طریق دو دوست، یک بازیگر و یک کارگردان به اوج می‌رساند. یکی حافظه‌اش را از دست داده در حالی که دیگری سعی می‌کند تا فراموش کند و بعد دوباره به یاد بیاورد.

این فیلم که زاده تخیل و یک تجربه زیسته واقعی و همین طور پرسش‌های کارگردان درباره هنر و شعر است در واقع یک فیلم مفهومی است که دو نوع داستان را روایت می‌کند: یکی که در قلمرو افسانه قرار می‌گیرد و روایتگر زندگی است که به واقعیت وفادار نیست، اما به ما می‌گوید که زندگی چگونه باید باشد و دیگری یک زندگی معاصر بدون جهت است که به واکاوی عدم قطعیت ذهن ما و آینده می‌پردازد.

برای ایجاد این اتمسفر و به تصویر کشیدن کاراکتر‌های این فیلم همزمان هم مدرن و هم کلاسیک، کارگردان دورتادورش را با بازیگران و عوامل اسپانیایی مانند مانولو سولو (هنرپیشه فیلم رئیس خوب ۲۰۲۱)، خوزه کورونادو و آنا تورت (هنرپیشه فیلم در بنیدورم برف می‌بارد، ۲۰۲۰) پر کرده است و سعی کرده از این طریق آن حسی که به دنبالش بوده را به مخاطب خود منتقل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب