رمضانی: فروش نمایشگاه کتاب به مرز ۲۰۰ میلیارد تومان رسید
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب طی یک نشست خبری ابتدا گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه ارائه کرد و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
هفتمین نشست خبری مهدی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در هشتمین روز نمایشگاه کتاب در کمیته پاسخگویی نمایشگاه برگزار شد.
رمضانی در این نشست خبری با اشاره به استقبال گسترده هموطنان در روز سه شنبه از نمایشگاه گفت: خدا را شاکریم که روز گذشته زیباترین تصاویر در تاریخ 34 ساله نمایشگاه دیدیم ، پر استقبال ترین روز تاریخ نمایشگاه را دیدیم و مردم نشان دادند کتاب مایه آرامش خانواده است. روز گذشته هم شلوغترین و خانوادگیترین روز نمایشگاه بود.
وی در ادامه به آمارهای ثبت شده در روز گذشته نمایشگاه اشاره کرد و افزود: تا پایان روز هفتم سی و چهارمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران 198 میلیارد تومان مجموعاً به صورت مجازی و حضوری کتاب فروخته شده است.
** در بخش فروش مجازی شاهد ثبت عدد 68 میلیارد تومان فروش بودهایم
به گفته رمضانی در بخش فروش مجازی شاهد ثبت عدد 68 میلیارد تومان فروش بودهایم که از این میزان فروش مجازی 53 میلیارد و 500 میلیون تومان سهم ناشران و 14 میلیارد و 500 میلیارد تومان سهم کتابفروشان است.
وی درباره میزان فروش نمایشگاه گفت: تا پایان ساعت ۲۱ روز سهشنبه در بخش حضوری نمایشگاه ۱۳٠ میلیارد تومان فروخته شد که این مبلغ 100 میلیارد تومان توسط کارتخوانهای رسمی و 30 میلیارد تومان هم از طریق کارتخوانهای غیر رسمی و کارت به کارت صورت گرفته است.
رمضانی ادامه داد: ۶۸ میلیارد تومان هم در بخش مجازی به فروش رسیده که ۵۳.۵ میلیارد تومان توسط ناشران و ۱۴.۵ میلیارد تومان توسط کتابفروشان فروخته شده است. در مجموع ۱۹۸ میلیارد تومان تا شب گذشته در نمایشگاه کتاب فروش داشتیم.
وی در ادامه افزود: آمارهای رسمی ثبت شده از تعداد نسخه کتاب فروخته شده طی این چند روز از نمایشگاه به 600 هزار نسخه کتاب رسیده است.
سخنگوی نمایشگاه کتاب بخش پاسخگویی تلفنی در نمایشگاه تاکید کرد: برآوردها نشان میدهد گروهی از مخاطبان اصولا یا به فضای مجازی دسترسی ندارند یا اینکه نمیتوانند از این امکانات استفاده کنند به همین دلیل شرایطی فراهم کردیم که همکاران ما به صورت تلفنی اطلاعات مورد نیاز مخاطبان و مراجعه کنندگان را ارائه کنند.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: در کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران روز گذشته 17 پرونده ثبت شد، که از این میان 7 پرونده منجر به صدور رای شده است. مابقی پروندهها به دلیل اصرار هیات برای بررسی بیشتر فعلا از دستور کار خارج شده است.
رمضانی درباره احکام صادره نسبت به تخلفات برخی ناشران نیز گفت: آرای صادره شامل تعطیلی غرفه یکی از ناشران به مدت یک روز و تعطیلی پنل مجازی 6 ناشر به مدت یک روز شد.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر نوع تخلف گفت: عمده تخلفات دو دسته اصلی دارد. این محکومیتها، به دلیل عرضه و فروش مغایر ضوابط نشر بوده و دسته دیگر هم مربوط به عدم رعایت پوشش اسلامی است.
** 1367 ساعت پاسخگویی به سئوالات تلفنی
در همین حال آزاده نظربلند مسئول بخش پاسخگویی نمایشگاه کتاب تهران در این نشست در سخنانی گفت،: از 17 اردیبهشت اینجا مستقر هستیم و بعد از اتمام نمایشگاه نیز اینجا را ترک می کنیم، تعداد 56 هزار و 537 تماس و 1367 ساعت پاسخگویی داشتیم.
نظربلند همچنین تاکید کرد: تماسهای خروجی ما 7هزار و 48 تماس بوده است که 227 ساعت را به خود اختصاص داده است.
به گفته نظربلند، در سامانه 6 هزار و 885 تیکت توسط ناشران ثبت شده و 13 هزار و 730 تیکت هم توسط خریداران ثبت شده است.
وی افزود: ناشران داخلی در سامانه پاسخگویی 2 هزار و 220 تیکت ثبت کردند. تماس های صوتی بعد از ساعت کاری نیز 977 تماس صوتی است.
** بیشترین موضوع شکایات درباره سفارشات و مرسولات است
اندرخور دیگر مسئول بخش پاسخگویی نمایشگاه نیز در سخنانی با اشاره به محتوای تماس ها گفت: مرکز تماس از 5 اسفند ماه شروع به کار کرده و هر روز که جلوتر آمدیم تعداد تماسها بیشتر شده است، عمده تماس از 17 اردیبهشت درباره هزینه کرد یارانهها بوده است، از 20 اردیبهشت تماسها درباره نوع استفاده از یارانهها بوده است.اکنون نیز عمده تماسها درباره یارانه پستی، اشتباهات ارسالی بستهها و ...است.
وی از ارتقای سامانه داخلی پیگیری شکایات خریداران خبر داد و گفت: بیشترین موضوع شکایات درباره سفارشات و مرسولات است.
وی افزود: ناشران داخلی در سامانه پاسخگویی 2 هزار و 220 تیکت ثبت کردند. تماس های صوتی بعد از ساعت کاری نیز 977 تماس صوتی است.
اندرخور دیگر مسئول بخش پاسخگویی نمایشگاه نیز در سخنانی. با اشاره به محتوای تماس ها گفت: مرکز تماس از 5 اسفند ماه شروع به کار کرده و هر روز که جلوتر آمدیم تعداد تماسها بیشتر شده است، عمده تماس از 17 اردیبهشت درباره هزینه کرد یارانهها بوده است، از 20 اردیبهشت تماسها درباره نوع استفاده از یارانهها بوده است.اکنون نیز عمده تماسها درباره یارانه پستی، اشتباهات ارسالی بستهها و ...است.
وی از ارتقای سامانه داخلی پیگیری شکایات خریداران خبر داد و گفت: بیشترین موضوع شکایات دربارع سفارشات و مرسولات است.
انتهای پیام/