دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هنجارهای اجتماعی رابطه معنادار با هدایت تحصیلی دارند؛

یزدانی: تاریخ مصرف هدایت تحصیلی به روش فعلی در دنیا تمام شده است

یزدانی: تاریخ مصرف هدایت تحصیلی به روش فعلی در دنیا تمام شده است
مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به آشفتگی سامانه سیدا در سال گذشته و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس عملكرد تحصیلی گفت: تاریخ مصرف این‌گونه هدایت تحصیلی چند سالی است كه در دنیا تمام شده است و بایستی امر هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان ذیل معاونت متوسطه قرار گیرد.
کد خبر : 846541

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید یزدانی، مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش در مورد آسیب‌شناسی هدایت تحصیلی در نظام آموزش‌وپرورش بیان داشت: مشاور پرورشی در مدت زمان اندك مشاوره نمی‌تواند هدایت مفید و مؤثری را داشته باشد در حالی كه معلمان ۳۰ ساعت در هفته با دانش آموزان هستند و می‌توانند استعداد دانش آموزان را بسنجند و نقش مؤثرتری در هدایت تحصیلی و شغلی آنها ایفا كنند.

او افزود: متأسفانه به دلیل اینكه هدایت تحصیلی در این سال‌ها درست انجام نگرفته است وضع آشفته‌ای داریم و رشته ریاضی در مناطق خالی مانده و انبوهی از دانش آموزان در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستند.

یزدانی با اشاره به آشفتگی سامانه سیدا در سال گذشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس عملكرد تحصیلی گفت: تاریخ مصرف این‌گونه هدایت تحصیلی چند سالی است كه در دنیا تمام شده است و با توجه به خبط‌هایی كه در این سال‌ها انجام شده بایستی امر هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان ذیل معاونت متوسطه قرار گیرد.

مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: متأسفانه در این‌گونه هدایت تحصیلی كه در سال‌های اخیر انجام می‌شود، شاخص‌های هدایت تحصیلی در مشاوره دانش آموزان رعایت نمی‌شود و آزمون‌های رغبت و توانایی دانش آموزان در کافی‌نت‌ها صورت می‌گیرد كه نمی‌تواند هدایت تحصیلی و شغلی مؤثری ایجاد كند.

او با اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان گفت: ‌ اكنون خانواده‌ها محدوده دانسته‌های شغلی اندكی دارند و ضرورت دارد كه در مورد رشته‌ها مطالعه داشته باشند و جهت آگاهی از نمایشگاه مشاغل در مدارس بازدید كنند.

یزدانی اظهار داشت: اكنون هنجارهای اجتماعی نوعی پیوستگی و رابطه معنادار با هدایت تحصیلی دارند و دانش آموزان بر اساس علایق، توانایی و استعداد خود رشته انتخاب نكرده‌اند.

او اظهار کرد: اكنون آمار بازماندگان از تحصیل آمار قابل‌توجهی است كه نشان می‌دهد دانش آموزان علاقه‌ای به رشته تحصیلی خود نداشته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته