تجلیل از ۱۲ فرایند برتر در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرایندهای آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرایندهای جدید در راستای ارتقای آموزش پزشکی در هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت سالانه برگزار می شود.
در جشنواره آموزشی امسال ، سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اساتید و دانشجویان دانشگاه را در پویایی آموزشی به رودهای خروشان تشبیه کرد و گفت: در فرایندهایی که برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود شاهد جوشش و پویایی جدی هستیم که حاصل تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در همه دانشکده ها است.
علامه با مقایسه طرح های کشوری دانشگاه با طرح های برتر سایر دانشگاه ها گفت: طرح هایی که به دلیل محدودیت انتخاب در دانشگاه ما رد می شود در مقایسه با طرح های کشوری ارجح است و این نشان می دهد که هدایت و خدمت به این مجموعه کار راحتی نیست و بسیار دشوار است.
معاون آموزشی دانشگاه با قدردانی از تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در توسعه آموزش گفت: بار اصلی آموزش را اساتید و فراگیران برعهده دارند و چینش فرایندها از دانشکده های مختلف نیز نشان می دهد همه تلاش می کنند رتبه دانشگاه در سطح کشور و منطقه بهبود پیدا کند در مسیر پیشرفت باشد.
علامه با اشاره به اختصاص جایزه تداوم به جشنواره کشوری شهید مطهری، بر تدوام اجرای فرآیندهای توسعه آموزشی تاکید کرد و گفت: امسال جشنواره کشوری شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و در این جشنواره جایزه تدام، برای طرح های ادامه دار در نظر گرفته شده؛ تداوم اجرای فرایندها در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مورد توجه قرار دارد و امیدوارم در سیستم آموزشی دانشکده ها نیز جایگاه خود را پیدا کند.
معاون آموزشی دانشگاه در پایان سخنان خود از دکتر مافی نژاد و همکاران معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه قدردانی کرد و گفت: شنیدن خلاصه فرآیندهای برتر دانشگاه در این جشنواره به ایده گرفتن در آینده و برنامه ریزی برای ادامه دار شدن طرح ها کمک می کند.
در ادامه محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، هدف از برگزاری جشنواره شهید مطهری را تجلیل و شناسایی فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاهی و کشوری و همچنین ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای آموزشی در رده های مختلف دانشجویان دانست و افزود: فرایندهای منتخب دانشگاه در شش حیطه «تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی»، «یاددهی و یادگیری»، «مدیریت و رهبری آموزشی»، «ارزشیابی آموزشی»، «طراحی و تولید محصولات آموزشی» و «یادگیری الکترونیک» بر اساس مراحل متعدد داوری های انفرادی، تخصصی و هیات داوران جشنواره انتخاب شدند.
مافی نژاد با اشاره به فرایندهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال از ۳۲ فرایند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، از هر حیطه دو فرآیند برگزیده در سطح دانشگاه انتخاب شدند و فرآیند اول آن حیطه به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی شد.
مافی نژاد با اعلام تداوم اجرای ۶۷ درصدی فرایندهای منتخب دانشگاهی سال های گذشته گفت: بر اساس بررسی انجام شده حدود ۶۷ درصد از فرایندهای منتخب سال های گذشته، همچنان در سیستم آموزشی به منظور آموزش دانشجویان بکار گرفته میشود و ماندگار شده اند که میتواند به نشر و توسعه اثرات مثبت اجرای این فرایندها در ارتقاء روند یادگیری دانشجویان بینجامد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به امکان ارایه مشاوره های تخصصی به علاقمندان فعالیت در زمینه توسعه آموزش گفت: باتوجه به تجربه سال گذشته کلینیک های مشاوره فرد به فرد پیش از جشنواره دایر شد و همکاران علاقمند به توسعه آموزش از تجربیات اساتید برجسته این عرصه بهره مند شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مافی نژاد با مقایسه دستاوردهای دانشگاه در نگاه کشوری گفت: امسال از نظر فرایندهای حائز رتبه و قابل تجلیل کشوری شاهد رشد هستیم و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اخذ سه دستاورد حائز رتبه یک و دو و همچنین دو فرآیند قابل تقدیر، جزء دانشگاه هایی است که عملکرد شاخصی در سطح کشوری داشته است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به جوایز برگزیدگان جشنواره گفت: امتیاز دانش پژوهی کشوری به فرآیندهای برتر، امتیازات آموزشی اعم از پایه تشویقی و جوایز نقدی به صاحبان فرایندهای برگزیده اعطا می شود.
انتهای پیام/