دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تأثیر تکنولوژی‌های پیشرفته مسابقات بین‌المللی ربوکاپ بر آینده کشور

تأثیر تکنولوژی‌های پیشرفته مسابقات بین‌المللی ربوکاپ بر آینده کشور
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تکنولوژی‌های پیشرفته در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ برای آینده پزشکی و غیر پزشکی کشور بسیار مؤثر است.
کد خبر : 843726

 محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره هفدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مسابقات برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است که نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار قابل توجهی داشته است. 

وی افزود: تعداد تیم‌های شرکت کننده و تنوع مسابقات افزایش یافته است که نشان دهنده علاقه مندی دانش آموزان و دانشجویان است و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد به عنوان نهاد عمومی اجتماعی در این زمینه موثر بوده است.

علی اکبری با بیان اینکه محیط برگزاری مسابقات ربوکاپ دارای فضای پویایی است، تاکید کرد: تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در این مسابقات در حال انجام است که برای آینده پزشکی و غیر پزشکی کشور بسیار موثر خواهد بود.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ارزش این مسابقات بسیار بالاست و باید به دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت که پس از ویروس کرونا مجدد توانست تاثیرگذاری خود را نشان دهد. 

تأثیر تکنولوژی‌های پیشرفته مسابقات بین‌المللی ربوکاپ بر آینده کشور

علی اکبری درباره هوش مصنوعی گفت: قسمت زیادی از هوش مصنوعی شامل مسابقات فوتبال یا ربات انسان نما است؛ بنابراین رویکرد دانشگاه آزاد در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به اینصورت بوده که با تاسیس دانشکده‌های مختلف پشتوانه قوی برای برگزاری مسابقات بین المللی باشد و در حال گسترش آن هستیم و امیدواریم که در دانشگاه آزاد خوراک فکری و تحقیقاتی برای اینگونه از مسابقات به صورت منسجم درست کنیم، یعنی دانشکده‌هایی تاسیس کنیم تا مهندسی‌های متفاوت و علوم انسانی‌ها و رشته‌های دخیل بتوانند در این مسابقات تاثیرات خود را داشته باشند. 

وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری این است که پایان نامه‌های دانشجویی حتما پشتوانه اقتصادی و مالی داشته باشند و دانشکده‌ها به صنعت وصل شوند و تبلور این باشد که به تماشای مسابقات بنشینیم؛ بنابراین در حال پیگیری ایده‌ها هستیم، البته زمانبر است، ولی نهایت سعی خود را بکار می‌گیریم. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاثیر هوش مصنوعی در سرفصل‌های دروس برای تربیت دانشجویان تصریح کرد: برخی دانشجویان رشته‌های مهندسی برق می‌خوانند، اما در عمل هوش مصنوعی کار می‌کنند که با این کار موافقیم؛ چرا که باید واحد‌های درسی و اصول پایه‌ای هوش مصنوعی را یاد بگیرند و این امکان را به دانشجویان رشته‌های مختلف می‌دهیم که در صورت علاقه مندی هوش مصنوعی را مشاهده کنند و امیدواریم ثمربخشی آن را در هوش مصنوعی و مسابقات ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته