دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1401 - 15:37
در گفت‌و‌گوی آنا بخوانید؛

از ۱۷ سال تدریس تا ثبت اختراع بین‌المللی در کارنامه معلم پژوهنده برتر

از ۱۷ سال تدریس تا ثبت اختراع بین‌المللی در کارنامه معلم پژوهنده برتر
معلم پژوهنده برتر استان سمنان معتقد است اگر پژوهش به صورت پایه از دبستان در دانش‌آموز نهادینه شود، منشأ اثر در بزرگسالی و نقش‌آفرینی در توسعه علمی کشور خواهد بود.
کد خبر : 835093

مریم ناظمیان که عنوان معلم پژوهنده برتر استان سمنان را با خود یدک می‌کشد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در دامغان با بیان اینکه آموزگار دبستان نخبگان فردا وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان هستم با تشریح بیوگرافی خود اظهار کرد: دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته زیست‌شناسی گرایش فیزیولوژی هستم و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با معدل «الف» دانشجوی ممتاز شدم و پس از آن نیز ۱۷ سال تدریس را در دانشگاه تجربه کردم.

وی درباره اینکه چه فعالیت و تجربیاتی در حوزه آموزش و پژوهش دارید؟ عنوان کرد: پس از اخذ مدرک دکتری تخصصی در رشته زیست‌شناسی ۱۷ سال در دانشگاه آزاد  اسلامی واحد دامغان به تدریس مشغول و موفق به کسب گواهی ثبت اختراع بین‌المللی با ارائه روش‌های نوین و مؤثر برای افزایش راندمان استخراج اسانس‌های گیاهی شدم و چند مقاله علمی و پژوهشی داخلی و ISI را به چاپ رساندم و اکنون عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد هستم.

آموزگار پژوهنده‌ای که آمار دانش‌آموزان پژوهشگر را به ۱۲۰ درصد رساند

معلم پژوهنده برتر استان سمنان عوامل موفقیت خود را اینگونه تشریح کرد: روح پدرم شاد که می‌گفت به استاد، فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ، علاقه وافر به فعالیت‌های علمی و پژوهشی به‌خصوص کار با کودکان موجب موفقیتم شد، چراکه معتقدم پژوهش اگر به صورت پایه از دبستان در دانش‌آموز نهادینه شود، منشأ اثر در بزرگسالی و نقش‌آفرینی در توسعه علمی کشور خواهد بود.

ناظمیان در پاسخ به سؤال دیگر که چه اقداماتی را برای توسعه کشور انجام داده‌اید؟ گفت: تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه مدرسه، تشکیل انجمن‌های پژوهشی و مهارتی دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی برای ایجاد خلّاقیت در دانش‌آموزان، برگزاری دوره و بازدید‌های پژوهشی و مهارتی برای دانش‌آموزان به‌طوری‌که انگیزه و علاقه‌مندی را در آنان ایجاد کردم که موجب حضور حداکثری دانش‌آموزان در طرح «جابر بن حیان» و ایجاد دست‌سازه و کسب رتبه شد.

آموزگار پژوهنده‌ای که آمار دانش‌آموزان پژوهشگر را به ۱۲۰ درصد رساند

وی، نقش معلمان را در ارتقا و پیشرفت جامعه اینگونه ارزیابی کرد: معلم می‌تواند با تلفیق علم و تجربه و بهره‌گیری از اقدامات خلّاقانه و جذاب در ایجاد اشتیاق دانش‌آموزان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی مؤثر باشد و انجام این امور سال گذشته موجب افزایش ۱۲۰ درصدی جذب دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب