دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با آنا:

مراکز آموزش مهارتی باید درگیر بازسازی مناطق زلزله شوند

مراکز آموزش مهارتی باید درگیر بازسازی مناطق زلزله شوند
رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: مدیران وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار باید نهاد‌ها و مراکز آموزش مهارتی را درگیر بازسازی مناطق زلزله کنند و حتی مراکز آموزشی آن‌ها می‌توانند واحد‌های درسی عملی، کارورزی، کارآموزی را در مناطق زلزله زده به شکل مناسبی ارائه کنند. 
کد خبر : 830878

ابراهیم صالحی عمران رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، درباره زلزله گفت: زلزله یکی از حوادث طبیعی است که سال‌ها کشور با آن درگیر بوده و احتمالا خواهد بود، اما آنچه که ضروری است نحوه برخورد و مدیریت ما با این پدیده است. 

وی افزود: مسلما یک بخش مهم رویارویی با این پدیده طبیعی آموزش در مدارس و سیستم‌های آموزشی است تا تفکر منابع انسانی جامعه برای برخورد علمی با زلزله اصلاح و رشد پیدا کند.

صالحی عمران تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر مهم است و در کوتاه مدت باید انجام داد راه اندازی جریان مسئولیت اجتماعی، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی است. یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند وارد میدان عمل شود و مسئولیت اجتماعی خودش را نمایان سازد نهاد‌ها و سازمان‌های آموزش مهارت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی اظهار کرد: مراکزی مانند هنرستان ها، کارو دانش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، دانشگاه‌های علمی و کاربردی، آموزشگاه‌های آزاد خصوصی و ... می‌توانند در ارائه خدمات فنی (برق تاسیسات، گرمایش، ساختمان و ...) پیشرو باشند. 

رئیس انجمن آموزش عالی ایران ادامه داد: ستاد‌های مدیریت بحران می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت فنی منابع انسانی (مربیان، دانشجویان و دانش آموزان) و ظرفیت فنی و تکنولوژی نقش قابل توجهی در بازسازی ایفا کنند. 

صالحی عمران اضافه کرد: پیشنهادم این است مدیران وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار و تامین و رفاه اجتماعی این نهاد‌ها و مراکز آموزش مهارتی را درگیر بازسازی مناطق زلزله کنند و حتی مراکز آموزشی آن‌ها می‌توانند واحد‌های درسی عملی، کارورزی، کارآموزی را در مناطق زلزله زده به شکل مناسبی ارائه کنند. بدین ترتیب هم ارائه آموزش به شکل عملی و واقعی انجام می‌شود و هم نقش‌های مسئولیت اجتماعی خودشان را می‌توانند به نمایش بگذارند. 

صالحی عمران در پایان گفت: مسلما این کار منجر به افزایش اعتماد اجتماعی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که نیاز توجه جامعه هم است را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته