دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احسان عباسلو در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

آخرین تغییرات اعمال شده در جایزه ادبی یوسف

آخرین تغییرات اعمال شده در جایزه ادبی یوسف
دبیر علمی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف به آخرین تغییرات در این جایزه اشاره کرد.
کد خبر : 828058

احسان عباسلو، دبیر علمی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری آنا طی سخنانی گفت: جایزه یوسف به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون یازده دوره خود را برگزار و امسال دوازدهمین دوره‌اش در سه بخش «بزرگسال»، «کودک و نوجوان» و «بخش ویژه با شعار وحدت ملی، ایران قوی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در تمامی استان‌های کشور فراخوان داده و پوسترهایش به صورت استانی منتشر شده است، گفت: اختتامیه جشنواره سوم خرداد ماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر برپا می‌شود. مکان برپایی اختتامیه هنوز تصمیم گیری نشده است.

عباسلو با بیان اینکه تلاش این است که مهارت داستان‌نویسی افراد نیز تقویت شود، توضیح داد: برای دستیابی به چنین هدفی کارگاه‌های یک روزه داستان نویسی آغاز شده، که از ماه قبل (هفتم دی ماه) در همدان کلید خورد و قرار است در استان‌های دیگر مثل البرز، بوشهر و یزد نیز هماهنگی‌هایش انجام شود و در نهایت هر استانی که اعلام آمادگی کند، کارگاه یک روزه در آنجا برگزار خواهیم کرد.

دبیرعلمی جشنواره درباره تفاوت‌های این دوره از جشنواره با گذشته، توضیح داد: این دوره از جشنواره در دبیرخانه ملی متمرکز شده است، تا چند دوره گذشته استان‌ها به طور مستقل به برگزیدگان جایزه می‌دادند و به خاطر همین برای یک عده برگزیدگان ملی و استانی سوتفاهم ایجاد می‌شد، به همین خاطر شورای ادبیات بنیاد حفظ و نشر آثار در جلسه‌ای که برگزار کرد، تعیین کرد که استان‌ها نفرات برگزیده را به دبیرخانه علمی معرفی و به آن‌ها جایزه‌ای تعلق نگیرد تا نفرات برگزیده به طور ملی انتخاب و به آن‌ها جایزه تعلق بگیرد.

وی در پایان گفت: طبق آخرین صحبت‌ها قرار است برگزیدگان هر بخش سه نفر باشند و رتبه‌های اول، دوم و سوم به ترتیب پانزده، دوازده و ده میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته