دانشگاه آزاد بزرگترین شریک آموزشی آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از کرمانشاه، زهرا نجار معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست هماندیشی با معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و جمعی از مسئولان مدارس سمای کرمانشاه که در محل سالن جلسات معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی سما برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین شریک آموزشی آموزش و پرورش دانست.
وی با اشاره به گستردگی و وسعت کار آموزش و پرورش از نقش پررنگ مدارس غیرانتفاعی سما و کمک این مدارس به آموزش و پرورش قدردانی و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شریک آموزشی آموزش و پرورش بوده و دربخش علمی بسیار قوی است.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تأکید کرد: موضوع مهم ورای روش تدریس و مسائل دیگر در مدارس، اجراهای علمی مهیج است و با توجه به اینکه بسیاری از مدارس محروم امکانات آموزشی ندارند، معلمان خلّاق با اجرای آزمایش کودکانه علمی در حوزههای گوناگون، اثربخشی امر آموزش و اشتیاق، ذوق و انگیزه دانشآموزان را تقویت میکنند.
نجار از اجرایی شدن طرح «شهید همت» در مدارس سما خبر داد و خاطرنشان کرد: ایام کرونا نشان داد که جایگاه آموزش و پرورش و نقش سازنده آن در تعلیم و تربیت چقدر پراهمیت است.
وی به سؤالات مدیران مدارس سما درباره صدور گواهینامه دورهها ویژه عوامل مدارس سما، استفاده از پژوهشسراهای دانشآموزی و انتقال وسایل آزمایشگاهی به این مدارس پاسخ داد و از طرح «قصهخوانی و کتابخوانی مدارس سما» برای مدارس کمبرخوردار و فعالیتهای جهادی استقبال کرد و از برنامه یک روز با پژوهش سراها برای مدارس خبر داد.
دهنوی رئیس اداره آموزش پیشدبستانی و دوره اول ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم هدف از برگزاری معاونت آموزشهای عمومی و مهارتی سما را ظرفیت بالای مدارس سما دانست و توضیح داد: مدارس سما، مدارس خاص و شاخص است و ما مدارس سما را به والدین برای تحصیل پیشنهاد میکنیم.
مدیر گروه آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه هم از دقت نظر بالای معاونت سما در جذب معلمان قدردانی کرد و گفت: شادابسازی مدارس شکافی است که وجود دارد و برای این کار باید از مدارس ابتدایی شروع کرد.
الهام کاویانی با اشاره به محقق نشدن تمام بندهای قرارداد بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در زمینه برگزاری دورههای ضمن خدمت خواستار پیگیری و محقق شدن این تفاهمنامه شد و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه علم در دانشگاه تولید میشود، اما متأسفانه به درستی به جامعه هدف که معلمان هستند انتقال داده نمیشود، تغییر بنیادین در روشهای جدید آموزشی نیاز امروز دانشآموزان است و باید رویکرد تأکید بر محفوظات در آموزش و پرورش مورد بازبینی قرار گیرد و صرفاً تزریق کتابها و مطالب علمی در دستور کار نباشد، بلکه آموزش مهارت، تدریسهای خلّاقانه و ایجاد محیط شاد نیز در دستور کار مدارس باشد.
در این جلسه مسئولان از دبیرستان پسرانه متوسطه دوره اول بازدید و از فضای استاندارد و امکانات آموزشی ابراز رضایت کردند.
انتهای پیام/