دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1401 - 13:51
با انتشار بیانیه‌ای؛

«نایاک»‌ به صف براندازان پیوست

«نایاک»‌ به صف براندازان پیوست
شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا ملقب به «نایاک» با انتشار بیانیه ای که در صفحه رسمی توئیتر این گروه منتشر شد، از براندازی نظام ایران حمایت کرد و در عین حال مدعی شد که از دولت واشنگتن خط نمی گیرد و اصولاً مخالف دخالت های خارجی در مسائل ایران است.
کد خبر : 823901

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، شورای ملی ایرانیان آمریکا ملقب به نایاک (National Iranian-American Council) در یک رشته پیام توئیتری، خواستار براندازی نظام ایران شد.

این گروه با حمایت از اغتشاشات اخیر مدعی شده که «تغییر رژیم» خواسته مردم ایران است.

 در یکی از این پیام‌ها می‌خوانیم: ما از حق بنیادین مردم ایران برای تصمیم گیری در مورد آینده خود حمایت می‌کنیم. نایاک از ایرانیان زمانی که خواهان اصلاحات و دیپلماسی بودند حمایت کرد و امروز از خواسته آنان برای پایان دادن به جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

«نایاک»‌ به صف براندازان پیوست

این گروه همچنین در توئیتی دیگر ضمن ابراز مخالفت با دخالت دولت‌های خارجی در امور داخلی ایران نوشت: ما از دولت آمریکا یا هر گونه تاثیرگذاری خارجی برای پیشبرد برنامه هایشان یا تحمیل تغییر رژیم از خارج، حمایت نمی‌کنیم.

نایاک یکی از نهاد‌های لابی‌گر آمریکایی است که مدعی پیشبرد منافع جامعه ایرانیان مقیم آمریکا است.

«تریتا پارسی» بنیانگذار و «جمال عبدی» رئیس فعلی شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا (نایاک) هستند.

ادعای نایاک درباره بی طرفی و اینکه براندازی نظام خواسته مردم است در شرایطی مطرح می‌شود که از آغاز ناآرامی‌ها در ایران، آمریکا و متحدان اروپایی اش، حمایت از اغتشاشگران را در دستور کار خود قرار داده و از برهم زنندگان نظم عمومی حمایت و با برگزاری نشست‌هایی با مخالفان جمهوری اسلامی ایران، بر اقدامات ضد ایرانی خود شدت بخشیده اند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر در واکنش به اقدام برخی کشور‌های اروپایی در حمایت از اغتشاشگران و اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، گفته بود: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

وی با اشاره به معیار‌های دوگانه غرب افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به آن اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب