دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1395 - 09:01
در مراسم سالگرد استاد شهید مرتضی مطهری

ناطق‌نوری: خدا لعنت کند کسی که شخصیت‌ها و بزرگان مهم انقلاب را از ما می‌گیرد/ امروز برخی آقایان تا پول برایشان واریز نشود در مراسمی حضور پیدا نمی‌‌کنند/ مدیون بهشتی و مطهری هستم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید مطهری در اکثر جمع‌ها حضور داشت و برای جوانان حرف می‎زد. مهمتر اینکه اعتقادی به پول و مال دنیا نیز نداشت. در حالی‎که امروز باید از قبل برای برخی آقایان پول واریز شده باشد یا قبض را وصول کرده باشند تا در مراسمی حضور پیدا کنند.
کد خبر : 81352

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشا در مراسم سالگرد استاد شهید مرتضی مطهری در مسجد احمدیه نارمک تهران، اظهار کرد: روز معلم و سالروز شهادت معلم بزرگوار، استاد عالیقدرِ متفکر بزرگ اسلامی «شهید آیت‌الله مطهری» را گرامی می‌دارم. مطهری حق بزرگی بر گردن همه ما، ملت ایران و همه اقشار به‌خصوص جوانان متفکر و تحصیل‌کرده داشته و دارد.


وی در این باره اضافه کرد: شهید مطهری حق ویژه‌ای بر گردن من دارد و خود را مدیون او می‎دانم. مطهری در دهه 40 استاد من در رشته فلسفه در دانشگاه تهران بود.


استاد مطهری به من گفت «آقای نوری من باید بند بند جملات این کتاب‌ها را بخوانم تا بدانم چه به خورد جوانان ما می‎دهند» و «اگر این کار را نکنم باید آن دنیا جوابگو باشم».

ناطق نوری در ادامه خود را مدیون دو شخصیت‌ دانست و افزود: خداوند این توفیق را نصیب من کرد تا شهید مطهری استاد من باشد و دیگری نیز شهید مظلوم بهشتی بود. با نظم و برنامه‌ حرکت کردن، نگاه وسیع اجتماعی، تعامل با افکار و اندیشه‌های مختلف و... از ویژگی‌های شخصیت این بزرگوار بوده است.


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شخصیت استاد مطهری دارای ابعاد گوناگونی است. ولی یکی از ویژگی‌های بسیار مهم وی معلم بودن است چراکه معلمی مقام بسیاری والایی است.


به گفته او، با استفاده از قرآن و آموزه‌های دینی می‌توان دریافت اولین معلم، خداوند و دومین معلم، رسول خداست. نخستین سوره‌ای که به پیامبر اکرم (ص) نازل شد سوره «علق» بود. به عبارتی سوره علم، اندیشه، قلم و نگارش اولین سوره‌ای بود که به رسول خدا نازل شد.


ناطق نوری تصریح کرد: حضرت علی همیشه به دنبال رسول خدا می‌رفت و هر روز یک پرچمی از اخلاقیات حضرت محمد (ص) را بلند می‌کرد. این موضوع یعنی آموزش.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر نیروها و کارکنان از زمان رژیم شاهنشاهی بودند و ما از این نیروها برای سازمان و نهادها مدیر انتخاب کردیم. من در سال 1360 که به وزارت کشور رفتم به جرأت می‌توانم بگویم یکی از سالم‌ترین نهادی که ما از آن مدیر برگزیدیم «وزارت آموزش و پرورش» بود.


وی به اقدامات معاویه علیه حضرت علی‌(ع) اشاره کرد و گفت: معاویه به مردم گفته بود هنگام نماز یا وقت‌های دیگر علی را لعن کنید وگرنه به بهشت نخواهید رفت. به نوعی معاویه مردم را شست‌‌و شوی مغزی داده بود؛ مانند امروز که ترویست‌ها و تکفیری‌ها دچار شکست‌و شوی مغزی شده‌اند و فکر می‌کنند اگر انسانی را سر نبُرند به بهشت نمی‎روند و... البته چنین اقداماتی برای اسلام‌هراسی است تا مردم از دین اسلامی واهمه و ترس داشته باشند.


چه کسی به لعن علی(ع) خاتمه داد؟


ناطق نوری با طرح این پرسش که «چه شد لعن گفتن حضرت علی خاتمه و تعطیل شد؟ آیا می‌دانید چه شخصی این اقدام را انجام داد؟»، بیان کرد: مطهری در این باره گفته است «تنها کسی که توانست لعنت‌ گفتن‌ به امیرمؤمنان را لغو کند شخصی نبود جز عمربن عبدالعزیز». او به خاطر حرف استاد و معلمش تحت تأثیر قرار گرفت و توانست به این کار خاتمه دهد. بنابراین معلمان در طول تاریخ اثرگذار بوده‌اند.


وی اضافه کرد: عمربن عبدالعزیز در زمان کودکی با آموزه‌ای از استادش به این نتیجه رسید که لعن حضرت علی(ع) درست نیست و حتی با خود گفت که اگر در آینده کاره‌ای شود می‌داند که چطور این لعن را بردارد. البته اکنون برخی از ما وقتی از اداره‌ای بیرون می‌آییم و تحویلمان نمی‌گیرند عصبانی می‌شویم که اگر کاره‌ای شویم همه‌ مردم را تحویل می‌گیریم که بیایند که به کارشان برسد اما بعد که کاره‌ای می‌شویم همان روند قبلی ها را ادامه می‌دهیم و باز مردم را تحویل نمی‌گیریم. اما عمر ابن عبدالعزیز این کار را نکرد و به یاد معلم دوران کودکی‌اش تدبیری اتخاذ کرد که دیگر حضرت علی(ع) را در نمازها و ذکرهایشان لعن نکنند.


او ادامه داد: شهید مطهری یکی از تأثیرگذارترین معلم‌ها در طول تاریخ بوده است. خدا لعنت کند کسی که شخصیت‌ها و بزرگان مهم انقلاب را از ما می‌گیرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: زمانی‌که طلبه بودم کتاب‌های گروه فرقان را برای شهید مطهری می‎بردم تا آنها را بخواند. روزی با کتاب جدیدی نزد ایشان رفتم و کتاب را به استاد مطهری دادم تا آن را مطالعه کند. بعد از تحویل کتاب به وی گفتم «حاج آقا حیف نیست وقت و زمانتان را برای خواندن چنین کتاب‌هایی صرف می‌کنید؟». استاد برگشت به من گفت «آقای نوری من باید بند بند جملات این کتاب‌ها را بخوانم تا بدانم چه به خورد جوانان ما می‎دهند» و «اگر این کار را نکنم باید آن دنیا جوابگو باشم».


با دیدن علی مطهری است که می‌گویم مطهری زنده است و نمی‌میرد


ناطق نوری در پایان اظهار کرد: شهید مطهری در اکثر جمع‌ها حضور داشت و برای جوانان حرف میزد. مهمتر اینکه اعتقادی به پول و مال دنیا نیز نداشت. در حالی‎که امروز باید از قبل برای برخی آقایان پول واریز شده باشد یا قبض را وصول کرده باشند تا در مراسمی حضور پیدا کنند؛ ولی استاد مطهری تنها قصد خدمت به مردم را داشت و به همین دلیل اخلاص، صفا، بی‌اعتنایی به مال دنیا و آزادگی در آقازاده‌های شهید مطهری وجود دارد.


ناطق نوری درباره علی مطهری نیز گفت: علی مطهری بااخلاص، آزاده و همچون پدرش بی‌اعتنا به دنیاست. نماینده‌ای آزاد، متدین و بی‌حاشیه. این است که بنده همواره می‌گویم مطهری زنده است و نمی‌میرد.


در این مراسم علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور، حسن غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته