آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان تدوین میشود
به گزارش گروه اجتماعی آنا، حسین شجاعی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان و اعضای شورای معاونین استان، از تدوین آیین نامه مدارس استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: بزودی این آیین نامه در صحن شورای آموزش و پرورش به تصویب خواهد رسید.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش و در دوم آذر 93 شورای آموزش و پرورش کلیات نظام هدایت استعدادهای برتر را تصویب کرد.
وی اظهارکرد: یکی از مهمترین برنامهها و وظایف این مرکز اجرای طرح شهاب در همه مدارس و در تمامی پایهها و تحت پوشش قرار دادن صد درصدی دانش آموزان در سالهای آینده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، با بیان اینکه شیوههای مختلفی در ارتباط با پرورش استعدادهای برتر در دنیا وجود دارد تصریح کرد: دو شیوه بسیار متداول جداسازی و تلفیقی بیشتر از شیوههای دیگر مورد اقبال قرار گرفته است که در موازات همدیگر عمل میکنند.
وی خاطرنشان کرد: مدارس استعدادهای درخشان یکی از نمونههای عملی شیوه جداسازی و طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) نیز نمونه بارزی از شیوه تلفیقی هستند.
شجاعی با توجه به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته صنعتی جداسازی صورت میگیرد، افزود: رسیدگی توامان به نیازهای جسمی و روحی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با توجه به ویژگیهای خاص این دانش آموزان جزو ضروریات است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، برگزاری بیست و چهار مرحله کنگره قرآنی سمپاد و نیز اجرای طرح فراگیر قرآنی و برنامه ریزی برای اجرای المپیادهای ورزشی ویژه این مدارس را از جمله راه کارهای توجه به نیازهای مختلف جسمی و معنوی دانش آموزان این مدارس دانست.
شجاعی بابیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان براساس پنج پایه استوار است، ادامه داد: گزینش و ورودی مناسب دانش آموزان، فضای مناسب فیزیکی، تجهیزات و امکانات مناسب آموزشی، پرورشی، تحقیقی وپژوهشی، نیروی انسانی مناسب که هم از نظر علمی توان زیادی داشته باشد و هم از نظر برقراری مهارت ارتباطی قوی و نیرومند پنچ رکن اساسی مدارس استعدادهای درخشان است.
انتهای پیام/