دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلسه مشترک واحدهای پژوهشی و آزمایشگاه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

تاکید دکتر میرزاده بر برقراری ارتباط سازمان‌یافته و تخصصی با صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت برقراری ارتباط سازمان یافته تخصصی با صنعت و دست‌یابی به اثربخشی بیشتر در حوزه خدمات و صنعت تاکید کرد.
کد خبر : 79555

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده در جلسه مشترک واحدهای پژوهشی و آزمایشگاه‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «پایه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است، خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر رقبایش در این زمینه چند گام جلوتر است.»


او افزود: «در مدت دو سال و نیم گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فعالیت‌های بسیاری داشته و همه آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و ... در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.»


میرزاده به برپایی نمایشگاه فرهیختگان در سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی به ویژه پروژه‌های تجاری شده و یا در آستانه تجاری شدن در معرض دید عموم مردم و صاحبان صنایع قرار می‌گیرد. هدف ما این است که ذهنیت مردم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی را تغییر دهیم.»


او افزود: «بر اساس جوسازی‌های بدخواهان و منتقدان این دانشگاه، بسیاری تصور می‌کنند که این دانشگاه تنها با دریافت شهریه دانشجویان به امر آموزش اشتغال دارد، این در حالی است که آموزش تنها یکی از ابعاد فعالیت این دانشگاه به شمار می‌رود.»


او از همه مراکز استان‌ها و واحدها خواست تا آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را نه تنها در این نمایشگاه، بلکه در استان‌های خود نیز به نمایش گذاشته و حضوری فعال در جشنواره فرهیختگان داشته باشند.


میرزاده گفت: «برقراری ارتباط سازمان‌یافته تخصصی با صنعت بسیار مهم است. نباید ارتباط واحدهای دانشگاهی با صنعت تصادفی باشد. باید به دنبال برقراری ارتباطی منظم و سیستماتیک با صنعت باشیم تا بتوانیم در دراز مدت به اثربخشی بیشتری در حوزه خدمات و صنعت دست پیدا کنیم.»


او بر ضرورت شکل‌گیری شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های برتر در کنار شبکه نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: «آموزش لوازم خاص خود را دارد و فراهم کردن این وسایل وقت عمده استاد و دانشجویان را می‌گیرد. بنابراین لازم است تا یک شبکه در کنار مجموعه آموزشی باشد تا ارتباط با صنعت و خدمات را برای همان واحدها با ابزار و ساختار جدید فراهم کند.»


میرزاده به شبکه عظیم ساها در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «حلقه آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه تکمیل نهایی است.»


او بر شکل‌گیری پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: «در دانشگاه آزاد اسلامی با شناسایی استادان ممتاز و آزمایشگاه‌های برتر باید درصدد راه اندازی یک پژوهشگاه مرکزی باشیم. این پژوهشگاه باید دارای پراکندگی در سطح همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد. برای پیوستن آزمایشگاه‌ها و اساتید به این شبکه، شاخص‌های سختگیرانه‌ای تدوین کرده‌ایم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته