طرح نوسازی ۶۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده امسال اجرا نمیشود
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نوسازی کامیونها و کشندههای فرسوده بیان کرد: تفاهمنامه طرح نوسازی ۶۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده با عمر بیش از ۳۵ سال در اسفندماه سال گذشته بین سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امضا شد که منابع اجرای این طرح از محل صرفه جویی در مصرف سوخت توسط وزارت نفت تامین میشود.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، «کاهش مصرف انرژی» در دستور کار قرار سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گرفته شده است، اظهار کرد: اقدامی که در کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید انجام شود و کمتر به آن پرداخته شده، اصلاح قیمت انرژی است و تا زمانی نرخ انرژی در بخشهای مختلف مصارف خانگی و حملونقل پایین و غیرواقعی باشد هیچ انگیزهای برای صرفهجویی ایجاد نمیشود.
به گفته کشاورزیان، هم در بخش حملونقل و هم در بخش مصارف خانگی شاهد مصرف بیرویه انرژی هستیم بنابراین مهمترین گامی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی با توجه به فرمایشات رهبر معظم رهبری میتوان برداشت و بر کاهش مصرف انرژی و افزایش بهرهوری تاکید کرد، اصلاح قیمت انرژی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید کرد: طبیعی است که اصلاح قیمت انرژی یک تورم مقطعی را ایجاد خواهد کرد و باعث کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد که برای جبران این محدودیتها باید سیاستهای اجتماعی و حمایتی توسط دولت اتخاذ شود تا اقشار آسیبپذیر از این بخش متضرر نشوند.
وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل جادهای میزان مصرف انرژی در بخش حمل و نقل زیاد است و اگر بتوانیم نوسازی ناوگان را در دستور کار قرار دهیم، این امر تاثیر بسیار زیادی در جهت کاهش مصرف انرژی دارد.
انتهای پیام/