دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 17:13
در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس؛

دکتر میرزاده: جشنواره فرهیختگان نماد شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در یازدهمین جلسه هیات امنای استان فارس بر جذب اعضای هیات‌علمی، کیفی‌سازی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز شفا و رشد در جهت تحقق شعار "اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل" تاکید کرد.
کد خبر : 78279

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یازدهمین جلسه هیات امنای استان فارس به ریاست دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور سید‌محمد افشانی، استاندار فارس برگزار شد. میرزاده در ابتدای این جلسه بر جذب اعضای هیات‌علمی و کیفی‌سازی تاکید کرد و از روسای واحدها خواست با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز شفا و رشد به دنبال تحقق دستورات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باشند.


او هم‌چنین گفت: «هیچ رئیس واحدی حق ندارد به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز جلوگیری کند. در این راستا باید برای حمایت همه‌جانبه از دانشجویان، استادان و کارکنان شاهد و ایثارگر قانون جامع ایثارگران در همه واحدهای دانشگاهی اعمال شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای کامل قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران تاکید کرد و از همه اعضای هیات امنای استان فارس و نیز واحدهای دانشگاهی استان فارس خواست درباره امور مربوط به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها به‌ویژه خانواده شهدای مدافع حرم اهتمام کامل داشته باشند.


او خطاب به روسای واحدها و مراکز دانشگاهی گفت: «ضمن سرکشی به خانواده‌های دانشجویان شهید مدافع حرم و قدردانی از ایثارگری آنها همه تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکلات آن‌ها به کار گیرند.»


میرزاده گفت: «74‌درصد دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که هیچ‌گونه شهریه‌ای از آنها دریافت نمی‌شود.»


او درباره ساماندهی مراکز دانشگاهی گفت: ‌«هیچ مرکز دانشگاهی تعطیل نمی‌شود و آن‌ها در چارچوب قوانین و مقررات و استانداردهای دانشگاهی فعالیت می‌کنند.»


برگزاری جشنواره فرهیختگان همزمان با سالگرد دانشگاه


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم سی و چهارمین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و از همه واحدها خواست با مشارکت فعال و ارائه نمونه‌های تحقیقاتی تجاری‌سازی شده یا در حال تجاری‌ شدن در این مراسم شرکت کنند.



میرزاده گفت: «‌به غیر از مراسمی که هر سال در سالگرد تاسیس دانشگاه داریم و از فرهیختگان کشور، استادان ممتاز و دانشجویان در دانشگاه تجلیل می‌کنیم، امسال یک نمایشگاه بزرگ خواهیم داشت که در این نمایشگاه محصولات تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد. این نمایشگاه نماد شکل گیری اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او افزود: «بسیاری از واحدهای دانشگاه موفق شده‌اند محصولات تجاری شده خود را برای فروش در این نمایشگاه عرضه کنند و در سامانه آزاد اکسپو (Azad Expo) امسال قرار بر این است قسمت عمده این نمایشگاه در اختیار پژوهشگران جوان قرار گیرد.» او از روسای واحدهای حاضر در جلسه خواست در این نمایشگاه شرکت کنند.


میرزاده گفت: «این نمایشگاه تنها برای دانشجویان و استادان نیست؛ بلکه از صاحبان صنعت نیز دعوت شده تا در این نمایشگاه شرکت کنند. واحدهایی که کار پژوهشی کرده‌اند؛ چه محصولات آنها تجاری‌سازی شده و چه تجاری‌سازی نشده باشد از هم‌اکنون باید خود را آماده کنند و محصولات آماده شده خود را به این نمایشگاه ارائه کنند.»


او افزود: «بسیاری از کارهای تجاری که در دنیا انجام شده است به دلیل همین نمایشگاه‌ها بوده است؛ چرا که صاحبان صنایع از این ایده‌ها و محصولات حمایت می‌کنند تا تولید انبوه شود.»


میرزاده گفت: «30 اردیبهشت مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه برگزار خواهد شد. در این راستا همه واحدهای استان‌ها موظف هستند در این نمایشگاه شرکت کنند و نمونه‌های خود را ارائه دهند.»


او در پایان از روسای واحدها خواست در جهت اهداف انقلاب و آموزه های عالی قدم بردارند.


در این جلسه، دکتر فرهاد حسین‌زاده‌لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از جذب هیات‌علمی استات فارس ارائه داد و خطاب به روسای واحدها از آن‌ها خواست تا پایان خرداد 95 نقص‌های هیات‌علمی خود را برای رشته ها رفع کنند، در غیر این صورت نام آن واحد برای گرفتن دانشجو در آن رشته حذف خواهد شد.



در این جلسه عضویت عبدالحمید فرزانه، رئیس دبیرخانه هیات امنای استان فارس در کمیسیون دائمی هیات امنا بررسی و با اکثریت آرا تصویب شد.


همچنین فروش دو باب ساختمان نیمه‌تمام خارج از سایت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خنج و تکمیل ساختمان‌های نیمه‌تمام داخل مجتمع دانشگاهی نیز بررسی شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.


موافقت با راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی در واحدهای شیراز، مرودشت و جهرم


موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی واحدهای شیراز مرودشت و جهرم بود. با تاسیس مرکز تحقیقات نانو فناوری واحد شیراز، مرکز تحقیقات مطالعات مخازن، راه‌اندازی کارخانه تولید دارو واحد شیراز، تاسیس شهرک‌های فناوری واحد مرودشت، تاسیس مرکز تحقیقات نفت، گاز و پتروشیمی از سوی واحد مرودشت و تاسیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی از سوی واحد جهرم مشروط به گرفتن پروژه از صنعت و بیرون از دانشگاه موافقت شد.


در ادامه جلسه تبدیل وضعیت سرپرستی به ریاست واحدهای دانشگاهی زرقان، فسا، کازرون، لامرد، ارسنجان، داراب، و سروستان بررسی شد و برای چهار سال با اکثریت آرا به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته