ساماندهی وضعیت نیروی انسانی سما در سال جدید
مهندس سیدمحمد ابریشمینیا در گفتوگو با آنا، فعالیتهای سازمان سما در 6 ماه دوم سال 94 یعنی در زمان مدیریت خود را تشریح کرد و گفت: «پیش از این سازمان سما دارای شورای اداری-مالی نبود و برای اولین بار شورای اداری-مالی سازمان سما تشکیل شد که همه امور مربوط به نیروی انسانی غیرهیاتعلمی، تشکیلات، تقسیمبندی مشاغل، ماموریتها، استخدامها، انتقالات و... در این شورا انجام میشود.»
او اصلاح تشکیلات جدید سازمان سما و ابلاغ آن از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل کمیته حسابرسی مخصوص سازمان سما، صدور کارتهای شناسایی برای پرسنل این سازمان را از دیگر فعالیتهای انجام شده اعلام کرد و افزود: «ضوابط پرداخت حق مدیریتها نیز اصلاح و از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد. همچنین امور هیات علمی به معاونت آموزشی سازمان سما انتقال پیدا کرد.»
ابریشمینیا افزود: «یکی از چارچوبهای هر سازمان در حوزه اداری مالی این است که آن سازمان آییننامههای خاص مالی، معاملاتی، استخدامی، تشکیلاتی و... مخصوص به خود را داشته باشد. پیش از این سازمان سما همواره تابع آییننامههای مالی و معاملاتی دانشگاه آزاد اسلامی بود و آییننامه مخصوص به خود نداشت. آییننامه مخصوص سازمان که با الهام از آییننامه دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و اصلاح شد و در شورای سازمان سما به تصویب رسید و ابلاغ شد.»
او راهاندازی مهمانسرای سما در سازمان مرکزی با ظرفیت 60 تخت، اصلاح حساب وامها بین سازمان سما و بانک ملی ایران و اعمال حق تخصص اداری در احکام کارکنان سازمان سما از تاریخ 1 مهر 94 را از دیگر اقدامات انجام شده در 6 ماه دوم سال 94 اعلام کرد.
ساماندهی وضعیت نیروی انسانی در سال 95
معاون مالیاداری سازمان سما ساماندهی وضعیت نیروی انسانی همه واحدهای سازمان سما مانند دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای کامل اساسنامه سازمان سما در حوزههای اداری مالی، از جمله منظمسازی حسابها و رسیدن به حسابرسی مستقل را از جمله برنامههای این سازمان در حوزه اداری مالی در سال 95 خواند و گفت: «وضعیت حسابرسی سازمان باید در سال 95 ارتقا پیدا کند. زیرا در حال حاضر وضعیت متمرکزی برای حسابرسی در سازمان سما وجود ندارد، باید با همکاری کمیته حسابرسی سازمان و دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقای وضعیت حسابرسی سازمان سما سلامت حسابهای این سازمان تضمین شود.»
او افزود: «تعیین تکلیف قطعی وضعیت املاک سازمان سما با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از برنامههای حوزه اداری-مالی این سازمان است. زیرا بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما املاک نامشخصی وجود دارد که باید در سال جدید با حوزه عمران سازمان سما که زیر نظر معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی است تعیین تکلیف شود.»
ابریشمینیا از استقرار سیستم ارزیابی کارکنان به صورت سالانه در سال جاری خبر داد و گفت: «فرمهایی نیز برای این امر تهیه شده است و از سال 95 کارکنان سازمان سما ارزیابی میشوند و به آنها نمرهای تعلق میگیرد. این نمره در تعیین مقدار فوقالعادهها، حق تخصصها و... تاثیر مستقیم دارد.»
او یادآوری کرد در حال حاضر واحدهای سازمان سما عاملان خزانه ندارد و افزود: «همانطور که سال گذشته در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عاملان خزانه تعیین شدند که وظیفه نظارتی حین انجام هزینهها را دارند باید عاملان خزانه در همه واحدهای سما نیز منتصب شوند. وظیفه بسیار حساسی بر عهده این عاملان خزانه است تا سلامت حسابها ارتقا پیدا کند. در سال 95 قرار است برای هر استان یک نفر به عنوان عامل خزانه منصوب شود.» او از تعیین آییننامه معاملات مخصوصی سازمان سما با الهام از آییننامه معاملات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: « همچنین آییننامههای استخدامی جدید هم در حوزه هیات علمی و هم در حوزه مدارس نیز تدوین و آییننامههای استخدامی خاص مدارس اصلاح میشوند زیرا برای مدارس آییننامه خاصی در این زمینه نداریم و از آییننامههای آموزش و پرورش تبعیت میکنیم در نتیجه باید آییننامه مخصوص سازمان سما تهیه شود.»
انتهای پیام/