دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا

حجت‌الاسلام عسکری: هم‌گرایی مجلس با دانشگاه آزاد اسلامی در دوره بعدی افزایش پیدا می‌کند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی کرد تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس در دوره بعدی مجلس افزایش پیدا کند.
کد خبر : 73351

حجت‌الاسلام علی عسکری در گفت‌وگو با آنا گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با مجلس فعلی تعامل سازنده و اثربخشی داشت که منجر به حمایت 242 نفر یعنی بیش از 83% نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی شد. ترکیب مجلس آینده نیز ترکیب خوبی است، زنان نقش پررنگ‌تری در آن دارند و دکتر علی لاریجانی به عنوان یک اصولگرای میانه‌رو و خوش فکر و با تدبیر و دکتر محمدرضا عارف به عنوان یک اصلاح‌طلب معتدل و کارآمد و محبوب مردم در این مجلس فعالیت می‌کنند. ترکیب فهرست تهران نیز دارای پیام بود و به جز تعداد معدودی از استان‌ها در بسیاری از استان‌ها نیروی‌های اعتدال‌گرا و همگرا با دولت انتخاب شدند.»


او افزود: «سال 94 سال موفق و پرباری هم در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و هم در حوزه‌های داخلی بود، رویکرد و حضور اثرگذار مردم در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز این موفقیت را دو چندان کرد. اگرچه مردم و نیروهای اعتدال‌گرا به پیروزی دست پیدا کردند، باید توجه داشت که حفظ پیروزی از دست یافتن به پیروزی مهم‌تر است. باید با تعامل، تضارب و هم‌گرایی بین آقای لاریجانی و عارف و سایر افراد شاخص در مجلس بتوان از چهره‌های تاثیرگذار و مهم در مجلس استفاده کرد.»


عسکری گفت: «در کنار همگرایی و هم‌افزایی نمایندگان با دولت، همگرایی و هم‌افزایی آن‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. امیدواریم حضور فعال و تعامل اثربخش دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس افزایش پیدا می‌کند.»


او افزود: «بر اساس مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی که مبنی جذب کمک‌های مردمی و امکانات برای واحدهای دانشگاهی است، دانشگاه‌ آزاد اسلامی عهده‌دار یک حرکت ستادی در حوزه معاونت امور مجلس برای ساماندهی این موضوع شده است. »


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «از مجموع اعضای هیات امنا و هیات‌های علمی و روسای واحدها حدود 40 نفر به مجلس راه پیدا کردند، امیدواریم از این ظرفیت استفاده بهینه شود، همچنین بتوانیم با کمک شورای راهبردی مجلس، فراکسیون مخصوص دانشگاه‌ آزاد اسلامی را نیز راه‌اندازی کنیم.»


او افزود: «با توجه به اینکه زمان عضویت بعضی از اعضای هیات امنای استان‌ها تمام شده است، تلاش می‌شود از چهره‌هایی که بین مردم محبوبیت داشتند و رای بالایی کسب کردند در هیات امنای استان‌ها دانشگاه‌ آزاد اسلامی استفاده کنیم. همچنین ترکیب شورای راهبردی معاونت امور مجلس ترکیب جدید و نوگرایانه خواهد بود.»


عسکری گفت: «امیدواریم برای پیشبرد سیاست‌های علم و فناوری که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و راهبردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان تعامل سازنده و اثربخشی با مجلس داشته باشیم.»


او افزود: «همچنین باید شرایطی را فراهم کرد تا تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه‌ آزاد اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس منقعد شده است به بهترین نحو اجرایی شود، در این تفاهم‌نامه به محورهای بسیار خوبی در بحث پژوهش و تحقیق و همکاری‌های مشترک بین مجلس و دانشگاه ازاد اسلامی تاکید شده است. اگر این تفاهم‌نامه تحقق عینی و عملی پیدا کند تعامل ماندگاری در تاریح دانشگاه و مجلس خواهد بود.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته