دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 15:04

صیامی: قانون انتخابات باید به‌روز شود/ استانی شدن انتخابات مجلس در پیچ و خم ادوار مختلف پارلمان معطل مانده است

دبیرکل جبهه حامیان ولایت گفت: امیدوارم منتخبان مردم در مجلس دهم شورای اسلامی کنار دولت تدبیر و امید باشند تا از مشکلات اقتصادی مردم و کشور کاسته شود.
کد خبر : 73041

دلاور صیامی، دبیرکل جبهه حامیان ولایت درخصوص ضرورت بازنگری در قانون انتخابات که از سوی بسیار از مسئولان کشور مطرح شده است، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: قانون انتخابات فرآیندهای خاص خودش را دارد. ممکن است در فصل انتخابات اعم از مجالس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری بحث‌هایی درباره اصلاح قانون انتخابات به وجود بیاید، اما اگر چنین قانونی دارای ایراد و نواقصی باشد باید از طرق قانونی حل و فصل شود.


این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: چندی پیش رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس چهارم خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو داشتند؛ ایشان در آن مراسم تأکید کردند که قانون اساسی خط قرمز و رکن نظام به شمار می‌رود؛ با این حال ایشان هم بر ایرادات احتمالی به قانون انتخابات و رفع آن از مسیر قانونی تأکید داشتند.


وی ادامه داد: اگر قرار باشد قانون انتخابات مورد تغییر و اصلاح قرار گیرد یا قانون مربوطه را به نوعی پیشرفته‌تر و به‌روز کنند، باید موارد اصلاحی قانون انتخابات ابتدا در مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد شورای نگهبان آن را مورد تأیید قرار دهد تا قابلیت اجرایی داشته باشد.


سالیان سال است که می‌شنویم از سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی استانی شود در حالی‌ که چنین اتفاقی رخ نداده است.

صیامی در ادامه توضیح داد: به عقیده من، مشکل یا ایراد جدی‌ای در قانون انتخابات وجود ندارد، اما این موضوع به آن معنا نیست که نیاز به پیشرفت نداشته باشد. بنابراین با به روز شدن قانون انتخابات موافق هستم.


دبیرکل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه «هر کشور و نظامی دارای یکسری قوانین و مقرارتی است»، تأکید کرد: اگر قانون انتخابات در مجلس دهم شورای اسلامی اصلاح و به تصویب برسد و خلاف شرع، موزاین اسلام و قانون اساسی نباشد قطعا شورای نگهبان آن را مورد تأیید قرار خواهد داد.


این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که «آیا به تغییر و بازنگری قانون انتخابات در مجلس دهم شورای اسلامی امیدوار است یا خیر؟»، افزود: شاید بارها مسائلی از این دست را شنیده‌ایم که قرار است قانون مورد نظری تغییر پیدا کند، اما چنین رویکردی را در مجلس شورای اسلامی مشاهده نکردیم. به طور مثال سالیان سال است که می‌شنویم از سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی استانی شود در حالی‌که چنین اتفاقی رخ نداده است.


وی در این باره اضافه کرد: همان طور که پیش‌تر ذکر کردم همچنان انتخابات استانی نشده چراکه اصلاحیه‌ای برای استانی شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است. این قضیه مربوط به ادوار مختلف مجلس است.


صیامی با تأکید بر اینکه «اگر انتخابات استانی شود قطعا بینش و انتخاب مردم بر سر افراد و موضوعات بهتر خواهد شد»، گفت: به نظر من، اگر چنین رویکردی بروز پیدا کند مطمئن باشید کارایی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سیر صعودی را طی خواهد کرد؛ اما متأسفانه این موضوع تا به حال در پیچ و خم ادوار مختلف مجلس مسکوت و معطل مانده است.


او در ادامه به اولویت‌های مجلس دهم شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در خردادماه سال 95 مجلس دهم تشکیل می‌شود و نمایندگان منتخب مردم ایران فعالیت خودشان را در آن شروع خواهند کرد. بنابراین نمایندگان مجلس دهم باید یکسری اقداماتی را در اولویت‌‌های کاری خودشان قرار دهند.


دبیرکل جبهه حامیان ولایت در این باره اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به مسائل اقتصادی، معیشتی و به خصوص اقتصاد مقاوتی تأکیدات فراوانی داشته‌‌اند. متأسفانه جامعه‌ ما سال‌هاست با معضلی به نام بیکاری دست و پنچه نرم می‌کند. بنابراین موضوعات مانند اشتغال، رونق اقتصادی و مسائلی از این دست باید در اولویت‌های مهم و اساسی مجلس دهم شورای اسلامی قرار گیرد.


به گفته وی، امیدوارم نمایندگان مجلس دهم دست دولت روحانی را بگیرند و به مردم و دولت تدبیر و امید کمک کنند تا هر چه سریع‌تر از گذرگاه‌های بحرانی عبور کند.


صیامی افزود: رهبر انقلاب بارها به موضوع اقتصاد مقاوتی و اشتغال برای جوانان تأکید داشته‌اند. به هر ترتیب مجلس دهم باید در این گونه موضوعات به دولت همراه باشد تا کشور در بحث اقتصاد بر پای خودش بایستد.


این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با توافق هسته‌ای تحریم‎های اقتصادی لغو شده‌اند و با همت دولت و مجلس دهم می‌توان کاری کرد تا مردم طعم آن را در سفره‌های خودشان احساس کنند، افزود: خوشبختانه تحریم‎ها برداشته شده است. بنابراین با تدبیر و سیاست‌های صحیح می‌توانیم اوضاع اقتصادی، معیشتی، کسب و کار، اشتغال و تولید را بهبود بخشید.


دبیرکل جبهه حامیان ولایت در پایان به فضای سیاسی سال 94 اشاره کرد و گفت: اکثریت مردم، فعالان سیاسی، مسئولان و مدیران این موضوع را تایید می‌کنند که فضای سیاسی سال 94، فضای خوب و مناسبی بوده است. خوشبختانه در بحث دیپلماسی و سیاست خارجی بسیار عالی رفتار کردیم. به این معنا در مذاکرات ایران با گروه 1+5 نمایندگان کشورمان توانستند در مقابل شش قدرت جهان بایستند و مذاکره کنند. بنابراین سال 94 رکورددار مباحث سیاست خارجی و دیپلماسی بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب